Centrum pomocy / 3CX – dodawanie użytkowników do grupy

3CX – dodawanie użytkowników do grupy

Użytkowników musimy przypisać do odpowiednich grup aby przyporządkować im odpowiednie możliwości w np dzwonieniu.

Jak dodać użytkownika do grupy ?

Do dodania użytkownika do grupy są nam potrzebne opcje na użytkowniku „Administracja systemem” .

Jak dodać użytkownika do grupy ?

  1. Wchodzimy w abonenci -> Grupy
  2. Tworzymy grupę lub edytujemy grupę – (przez kliknięcie) – ta druga opcja jest zalecana bardziej.
  3. Dodajemy lub usuwamy użytkowników
  4. Ustawiamy uprawnienia grupy

Ustawienie grupy – dostępne opcję

 

  • Globalne uprawnienia – publikuj informacje o grupie do wszystkich abonentów

 

Uprawnienia Menagera i użytkownika, dla każdego będą takie same.

  • Obserwowanie członków grupy
  • Obserwowanie połączeń z grupy
  • Udostępnienie statusu obecności członkom grupy
  • Udostępnianie informacji o połączeniach członkom grupy
  • Wykonywanie działań (przekierowywanie, transferowanie, przejmowanie)
  • Wdzwanianie się w aktywnie połączenia, tryb nasłuchiwania, tryb szeptu ( dostępne w wersjach Professional, Enterprise)
  • Wzdzwanianie się za pomocą interkomu
  • Możliwość parkowania połączeń
  • Kontrola IVR
  • Zarządzanie firmową książką telefoniczną
  • Wykonywanie działań recepcji takich jak ustawienia statusów, przypomnień (budzenie), przypisywanie i czyszczenie abonentów ( zameldowanie/wymeldowanie)
  • Może widzieć nagrania grupy (dostępne w wersjach Professional, Enterprise)

Ręczne ustawienia opcji roli dla użytkownika oraz modyfikacja uprawnień domyślnych grupy.

Możemy ręcznie edytować lub dodać opcję z grupy.

  1. Wchodzimy w abonenci -> dany użytkownik -> uprawnienia
    1. Możemy na użytkowniku w danej grupy wybrać rolę i pobiorą się domyślne wartości.
    2. Wartości możemy zmienić i zmienią się tylko u tego użytkownika.
      Zakładka dodatkowo pozwala na dostęp do konsoli zarządzania 3CX – opcja panelu głównego. Może przydzielić i zmieniać uprawnienia tylko administrator centrali.

      •  Zarządzanie nr wewnętrznymi 
        • Zarządzanie własnym kontem
        • Zarządzanie abonentami z grup, których jesteś członkiem
        • Zarządzanie wszystkimi abonamentami
      • Zarządzanie systemem
        • Administracja Trunkami SIP – celowo wyłączona opcja dla wszystkich operatorów.
        • Administracja systemem
        • Administracja systemem telefonicznym
        • Monitory ( Raporty, Logi czatów, Logi połączeń i nagrania )
          • możliwość pobierania nagrań
Czy artykuł był pomocny?