Niektóre telefony stacjonarne (hardphony) IP mają klawisze funkcyjne BLF. BLF jest skrótem B USY L amp F ield. Wskazują one, czy skonfigurowany pod lampką numer jest zajęty lub nie. W zależności od rodzaju posiadanego telefonu, BLF są zielone, co oznacza, że rozszerzenie jest wolne. Jeśli BLF zaczyna migać na czerwono, oznacza to, że ktoś dzwoni na dany numer wewnętrzny. Jeśli przycisk funkcyjny BLF jest czerwony, oznacza to, że właściciel tego numeru jest w trakcie rozmowy.
BLF-y pozwala również na przejmowanie połączeń dzwoniących na inny numer. Na przykład, jeśli dzwoni telefon, a przy biurku nie ma nikogo możemy odebrać to połączenie klikając migający BLF.
Korzystać z funkcji BFL możemy również w aplikacji 3CX for Windows. Aplikacja daje nam możliwość wybrania ręcznie opcji BFL, którą skonfigurujemy.
Możemy użyć funkcji klawiszy BFL w aplikacji 3CX for windows ( nie działa w aplikacji web client 3CX), która działa następująco.
Logujemy się do aplikacji i otwieramy panel BLF. Jeżeli chcemy to konfigurujemy obecne przyciski lub korzystamy już z wcześniej ustawionych przez administratora. Aby wybrać odpowiednią opcję musimy kliknąć na
Do wyboru mamy wiele opcji np.: łączenie bezpośrednio do wybranej osoby (wewnętrzny numer), łączenie bezpośrednio do kontaktu spoza listy użytkowników, czy parkowanie połączeń.
Na załączonym GIFie pokazuję jak dostać się do funkcji BFL i zmienić lub dodać nowe zadania BLF
Musimy zapoznać się z instrukcją obsługi naszego telefonu jak korzystać z przycisków BLF. Do skonfigurowania funkcji przycisków najlepiej zalogować się do web clienta 3CX lub poprosić administratora o ustawienie odpowiednich funkcji w 3CX.
Po ustawieniu przycisków w web cliencie musimy poczekać aż telefon się zaktualizuje (możemy to zrobić poprzez wyłączenie i włączenie telefonu) i klawisze funkcyjne będą działać.
GIF przedstawia jak ustawić zadania klawiszy BLF.
W celu konfiguracji BLF przez konsolę należy
Kolejną z przydatnych funkcji to Agent Login/Logout, która pozwala jednym przyciskiem zalogować się i wylogować z kolejki. Funkcja szczególnie przydatna jeżeli użytkownicy nie korzystają z softphonów.
Klawisze funkcyjne możemy także skonfigurować na telefonie. Jednak pamiętajmy że w przypadku ponownego wysłania konfiguracji z centrali dane te przepadną.