Do dodania lub edycji kolejki będziemy potrzebować uprawnień menadżerskich (Administracja systemem telefonicznym) na użytkowniku w 3CX. Domyślnie te uprawnienia nie są uruchamiane dla operatora .
Kroki potrzebne do szybkiego utworzenia kolejki.
- Wchodzimy w zakładkę kolejki i wybieramy opcje dodaj
- W zakładce ogólne dodajemy przyjazną dla nas nazwę kolejki np: Serwis, dział handlowy
- Wybieramy numer wewnętrzny – zalecamy zacząć od numeru 80/800/8000
- Strategie dzwonienia wybieramy według naszych preferencji, aczkolwiek zalecamy wybrania Round Robin lub Ring all. Czas dzwonienia ustawiamy na 60 sekund lub czas, który preferujemy.
- Jeżeli mamy wolny numer dla naszej kolejki to przypisujemy go.
- Jeżeli żaden agent nie jest dostępny to ustawiamy, że po 1800 sekundach rozłączy połączenie, jeżeli mamy więcej kolejek to możemy ewentualnie przekierować ponownie do innej kolejki lub centrali
Dobre praktyki:
- w polu „Cel połączenia jeśli brak odpowiedzi” ustawiamy kierowanie na blok połącz z cyfrową recepcjonistką i odgrywamy komunikat „Niestety w tej chwili nie ma dostępnego konsultanta, który mógłby odebrać twoje połączenie. Spróbuj ponownie później.” po czym rozłączamy połączenie. Dodatkowo ustawiamy managera kolejki, może to być mail administracyjny klienta (jeśli nie otrzymamy dedykowanego), na który wysyłane są maile o połączeniu porzuconym z kolejki.
- w polu „Cel połączenia jeśli brak odpowiedzi” ustawiamy kierowanie na blok połącz z cyfrową recepcjonistką i odgrywamy komunikat „Niestety w tej chwili nie ma dostępnego konsultanta, który mógłby odebrać twoje połączenie.” po czym kierujemy połączenie na wskazanego przez użytkownika Extensiona (np. Sekretariat). Dodatkowo ustawiamy managera kolejki, może to być mail administracyjny klienta (jeśli nie otrzymamy dedykowanego), na który wysyłane są maile o połączeniu porzuconym z kolejki.
- w polu „Cel połączenia jeśli brak odpowiedzi” ustawiamy kierowanie na blok połącz z cyfrową recepcjonistką i odgrywamy komunikat „Niestety w tej chwili nie ma dostępnego konsultanta, który mógłby odebrać twoje połączenie. Oddzwonimy.” po czym rozłączamy połączenie. Obowiązkowo ustawiamy managera kolejki, do którego wysyłane są maile o połączeniu porzuconym z kolejki.
- Pozostałe opcje w tej zakładce zostają niezmienne, jednak jeżeli język kolejki jest angielski to zmieniamy na polski.