Centrum pomocy / Integracja z GSM T-mobile

Integracja z GSM T-mobile

Integracja z GSM pozwala dodawać do Twojego SCC dane dotyczące połączeń obsługiwanych przez telefony komórkowe.

Pomocne

Integracja z zewnętrznym systemem oznacza, że SCC ma możliwość pobierania z niego danych, prezentowania ich czy uwzględniania w raportach. Nie można jednak, za pośrednictwem SCC dodawać lub zmieniać informacji w bazie dostawcy, ponieważ komunikacja jest jednostronna.

Ważne

Pamiętaj, że poprawne działanie integracji zależy nie tylko od Systell Contact Center ale także od zewnętrznego dostawcy. Np. jeśli z jakiegoś powodu nastąpi przerwa w świadczeniu usług przez drugą stronę integracji, dział wsparcia klienta Systell nie będzie miał na to wpływu.

 

Dane dostępowe

Aby uruchomić integrację z GSM w Twoim SCC będziemy potrzebować danych, które tylko Ty możesz uzyskać.

Skontaktuj się proszę, ze sowim opiekunem klienta T-mobile i zapytaj o:

  • Twoją nazwę użytkownika API integracyjnego T-mobile (prawdopodobnie ID klienta),
  • hasło do konta tego użytkownika.

Ważne

Pamiętaj o bezpieczeństwie danych dostępowych! Gdy będziesz dostarczać nam uzyskane informacje, dla każdej z nich skorzystaj z innego kanału komunikacji, np.

  • nazwę użytkownika prześlij przez email,
  • a hasło w SMS.

Otrzymanych od Ciebie informacji użyjemy tylko do uruchomienia integracji GSM w Twoim Systell Contact Center.

Gdy otrzymasz potwierdzenie, że usługa została włączona, możesz przystąpić do dalszych działań.

 

Dodawanie numerów telefonu do integracji (Widok Integracja z GSM)

Po uruchomieniu integracji GSM, na lewym pasku menu zobaczysz nową ikonę. Prowadzi ona do widoku dodawania numerów telefonu do obsługi integracji.

integracja GSM - ikona na pasku menu

Znajdziesz tu przede wszystkim

  • przycisk Dodaj numer – służy do dodawania do listy numerów, które mają być obsługiwane przez integrację, czyli których połączenia mają być widoczne w systemie.

widok integracja GSM - dodaj numer

Po kliknięciu w ten przycisk zobaczysz formularz do uzupełnienia:

  • Numer do integracji – tutaj wprowadź numer T-mobile z Twojej umowy firmowej, którego historia połączeń ma znaleźć się w SCC, to jedyne pole obowiązkowe w tym formularzu;
  • Nazwa – to miejsce na imię i nazwisko osoby, która korzysta z wprowadzanego numeru telefonu;
  • Lokalizacja – jeśli Twoja firma ma na przykład oddziały w rożnych miastach, tutaj możesz wpisać nazwę oddziału;
  • Stanowisko – stanowisko osoby obsługującej połączenia z wprowadzanym numerem;
  • Dział – dział, w którym pracuje osoba korzystająca z numeru, np. handlowy.

widok integracja GSM - formularz dodawania numeru

Uzupełnione dane wprowadź do integracji klikając Zapisz.

widok integracja GSM - numer dodany

W tabeli widoku znajdziesz listę dodanych numerów opisanych w kolumnach:

  • Numer do integracji – dodany numer telefonu, którego historia połączeń będzie teraz pobierana do systemu.
  • Nazwa – tutaj znajduje się wprowadzone przy dodawaniu numeru imię i nazwisko.
  • Utworzono – data i godzina dodania numeru do obsługi przez integrację, na podstawie tej informacji możesz wywnioskować z jakiej daty będą pochodzić najstarsze pobrane połączenia

Pomocne

Przy uruchomieniu integracji GSM, standardowo system pobiera historię połączeń numerów dodanych do listy z ostatnich 31. dni.

  • Lokalizacja, Stanowisko, Dział – wartości wprowadzone przez Ciebie przy dodawaniu numeru.
  • Edytuj – klikając  na przycisk w tej kolumnie przejdziesz do okna z danymi wybranego numeru i możesz je zmienić.
  • Usuń – gdy klikniesz na przycisk w tej kolumnie, zobaczysz komunikat wymagający potwierdzenia, że chcesz usunąć wybrany numer z integracji.

Ważne

Pamiętaj, że gdy usuniesz numer z listy, oznacza to że jego historia połączeń nie będzie dalej aktualizowana ale dotychczas pobrane do systemu dane zostaną dostępne.

Tak jak na większości widoków, tak też na tym, masz tu możliwość

  • filtrować – czyli ograniczyć widoczną listę numerów, do takich które spełniają podane kryteria;

widok integracja GSM - filtrowanie

  • ustawić zagęszczenie danych – zależnie od potrzeb, może być większe, czyli bez przewijania ekranu zobaczysz więcej wierszy albo mniejsze, czyli tabela będzie bardziej przejrzysta;

widok integracja GSM - zagęszczenie danych

  • edytować listę i kolejność kolumn – ukryć lub przywrócić widoczność kolumn i ułożyć je w najwygodniejszej dla siebie kolejności.

widok integracja GSM - edycja układu kolumn

 

Pobieranie danych o połączeniach

Pobieranie danych o połączeniach w ramach integracji z GSM następuje automatycznie, zgodnie z parametrami wprowadzonymi podczas konfiguracji.

Domyślnie, odświeżanie listy połączeń, następuje co pięć minut.

Przy uruchamianiu integracji można pobrać dane do trzydziestu dni wstecz.

Oznacza to, że wykazy rozmów prowadzonych przez telefon komórkowy o numerze dodanym w ramach integracji zostaną najpierw pobrane z ostatnich 30 dni, a następnie będą aktualizowane co pięć minut o nowe. Na podstawie informacji od operatora w SCC powstaną wpisy z informacjami dotyczącymi połączeń.

Ważne

Jeśli numer telefonu klienta znajduje się już w bazie danych Twojego SCC, wpis dotyczący rozmowy zostanie połączony z istniejącą kartą kontaktu. Jednak jeśli jest to numer, którego nie ma w systemie – informacja o nim nie będzie nigdzie widoczna na żadnej karcie kontaktu, tylko na wykazie widoku Połączenia w grupie Aktywności.

 

Dostęp do danych o połączeniach

Pobrane od operatora GSM dane o połączeniach będą dostępne w Twoim SCC.

 

Karta kontaktu

W zakładce Aktywności karty kontaktu znajdziesz wpisy dotyczące połączeń z tym kontaktem, obsługiwanych przez telefon komórkowy dodany w ramach integracji GSM.

Wpis, jak inne dotyczące połączeń, zawiera informację o czasie wykonania, kierunku i stronach. Nie będzie zawierało nagrania rozmowy.

Pomocne

Aktywności pochodzące z integracji GSM mają inny kolor ikony połączenia telefonicznego, dzięki temu łatwo je zidentyfikujesz.

karta kontaktu, zakładka Aktywności - wpisy z integracji GSM

 

Widok połączenia

Na widoku Połączenia  (z lewego paska menu wybierz Aktywności, a następnie zakładkę Połączenia) masz dostęp do listy wszystkich połączeń obsługiwanych przez SCC, także tych wykonywanych w ramach integracji GSM.

Wpis różni się od pozostałych – nie zawiera informacji o nazwisku agenta i linku do karty sprawy. Możesz jednak, klikając w nazwę kontaktu przejść do karty kontaktu z którym była prowadzona rozmowa.

widok Połączenia w grupie Aktywności - wpisy z integracji GSM

Czy artykuł był pomocny?