Konfiguracja sekcji Informacja
1. Nazwa IVR. Wybierz taką, dzięki której będziesz mieć możliwość szybkiej identyfikacji poszczególnych pozycji na liście, np. IVR dla infolinii Biura Obsługi Klienta.
2. Wiadomość powitalna – tutaj wybierz z listy przygotowany wcześniej plik dźwiękowy. Możesz dodać dowolną liczbę pozycji, w razie potrzeby także zmieniać ich kolejność i usuwać wybrane elementy.
3. Limit czasu wyboru menu – czas oczekiwania na dokonanie wyboru przez dzwoniącego. Wartość w sekundach, liczona od zakończenia odtwarzania wiadomości powitalnej.
Dobre praktyki
W zależności od liczby opcji do wyboru, rekomendujemy ustawienie na 5-15 s.
- Pętla po przekroczeniu limitu czasu – gdy dzwoniący nie dokona wyboru przy pomocy klawiatury telefonu, w czasie wyznaczonym w polu Limit czasu wyboru menu, nastąpi kolejne odtworzenie wiadomości powitalnej.
Dobre praktyki
Zalecamy nie włączanie tej opcji, szczególnie jeśli Twoja wiadomość powitalna jest długa (dłuższa niż 30 sekund).
- Pętla po niewłaściwym naciśnięciu klawisza – jeśli dzwoniący wybierze na klawiaturze telefonu klawisz bez zdefiniowanej akcji (taki, przy którym w konfiguracji znajduje się wartość domyślna Działania do podjęcia), działanie wybrane przy pozycji Po złym naciśnięciu klawisza zostanie zapętlone.
- Odtwórz wiadomość tylko raz w pętlach – po zaznaczeniu tej opcji wiadomość IVR odtworzona jest tylko raz (pomimo np. włączenia pętli 3 razy), a przez resztę czasu jest oczekiwanie na akcję ze strony dzwoniącego.
- Zezwalaj na wybieranie wewnętrznego numeru – po wybraniu tej opcji określasz czy zezwalasz na połączenia na dowolny numer wewnętrzny.
- Zezwalaj na niestandardowe kody – możesz zdefiniować własny kod po którym wykona się jakaś akcja (np. 011).
- Wybieranie kodów funkcji (future code).
6. Definiowanie klawiszy – w tej sekcji przypisuje się akcje do odpowiednich klawiszy oraz po przekroczeniu czasu, naciśnięciu niezdefiniowanego klawisza oraz po rozłączeniu.