Centrum pomocy / Auto PDS

Auto PDS

Auto PDS to nowa funkcjonalność automatycznego dopasowywania wzoru w kampaniach PDS, która efektywnie pomaga w wydajności kampanii. Automatyczny menadżer oparty jest na zabieraniu i uśrednianiu statystyk. Na podstawie uzyskanych wyników obliczany jest procent agentów rozmawiających, ilość połączeń nieobsłużonych oraz ilość połączeń wykonanych. Następnie podejmowana jest decyzja o zwiększeniu lub zmniejszeniu intensywności naddzwaniania.
W porównaniu z podstawową funkcjonalnością PDS, Auto PDS ma dodatkowych pięć parametrów:

Checkbox Auto PDS – należy zaznaczyć jeżeli kampania ma mieć automatycznie aktualizowany wzór intensywności naddzwaniania.

Długość okna analizy – opcja konfigurowalna z poziomu bazy danych, określa długość analizowanego okna czasowego (w sekundach).

Analiza odbędzie się jeżeli w oknie czasowym wszystkie zebrane statystyki miały chociaż jednego zalogowanego agenta (nie może być sytuacji, gdzie w oknie czasowym wszyscy agenci będą wylogowani).

Częstotliwość analizy – opcja konfigurowalna z poziomu bazy danych, określa, co jaki czas następuje analiza oraz aktualizacja wzoru PDS (w sekundach)

Oczekiwany procent agentów rozmawiających – procent agentów rozmawiających przez telefon, do którego dążymy.

W analizie obliczany jest średnią trymowaną, która polega na posortowaniu danych rosnąco i obcięciu 25% najmniejszych oraz 25% największych wartości. Następnie obliczana jest standardowa średnia.

Oczekiwany procent połączeń nieobsłużonych – maksymalny procent połączeń nieobsłużonych.

Obliczany jako stosunek PDS_ABANDON_DROP/ilość wszystkich połączeń.

W Polu naddzwanianie ustawiany jest wzór referencyjny. Następnie sprawdzany jest procent PDS_ABANDON_DROP.

Wzór jest podnoszony jeżeli:

PDS_ABANDON_DROP nie przekracza podanej wartości oraz procent agentów rozmawiających jest poniżej oczekiwanej wartości.

 

Wzór jest zmieniany na mniej wydajny jeżeli:

procent PDS_ABANDON_DROP jest przekroczony

procent PDS_ABANDON_DROP jest poniżej ustalonej wartości maksymalnej, ale oczekiwany procent agentów rozmawiających jest za wysoki.

 

W przypadku jeżeli algorytm w trakcie pracy dostosuje wzór i wszyscy agenci się wylogują (np. przerwa) to po wznowieniu kampanii ostatni ustalony wzór będzie punktem wejściowym.

W zakładce Stan Agentów → Kampanie (tylko predictive dialing) znajdują się kolumny Naddzwanianie, Procent rozmawiających oraz Procent utraconych, w których administator SCC na bieżąco ma wgląd w to, jak przebiega kampania.

Czy artykuł był pomocny?