Checkbox Auto PDS – należy zaznaczyć jeżeli kampania ma mieć automatycznie aktualizowany wzór intensywności naddzwaniania.
Długość okna analizy – opcja konfigurowalna z poziomu bazy danych, określa długość analizowanego okna czasowego (w sekundach).
Analiza odbędzie się jeżeli w oknie czasowym wszystkie zebrane statystyki miały chociaż jednego zalogowanego agenta (nie może być sytuacji, gdzie w oknie czasowym wszyscy agenci będą wylogowani).
Częstotliwość analizy – opcja konfigurowalna z poziomu bazy danych, określa, co jaki czas następuje analiza oraz aktualizacja wzoru PDS (w sekundach)
Oczekiwany procent agentów rozmawiających – procent agentów rozmawiających przez telefon, do którego dążymy.
W analizie obliczany jest średnią trymowaną, która polega na posortowaniu danych rosnąco i obcięciu 25% najmniejszych oraz 25% największych wartości. Następnie obliczana jest standardowa średnia.
Oczekiwany procent połączeń nieobsłużonych – maksymalny procent połączeń nieobsłużonych.
Obliczany jako stosunek PDS_ABANDON_DROP/ilość wszystkich połączeń.
Wzór jest podnoszony jeżeli:
PDS_ABANDON_DROP nie przekracza podanej wartości oraz procent agentów rozmawiających jest poniżej oczekiwanej wartości.
Wzór jest zmieniany na mniej wydajny jeżeli:
procent PDS_ABANDON_DROP jest przekroczony
procent PDS_ABANDON_DROP jest poniżej ustalonej wartości maksymalnej, ale oczekiwany procent agentów rozmawiających jest za wysoki.
W przypadku jeżeli algorytm w trakcie pracy dostosuje wzór i wszyscy agenci się wylogują (np. przerwa) to po wznowieniu kampanii ostatni ustalony wzór będzie punktem wejściowym.
W zakładce Stan Agentów → Kampanie (tylko predictive dialing) znajdują się kolumny Naddzwanianie, Procent rozmawiających oraz Procent utraconych, w których administator SCC na bieżąco ma wgląd w to, jak przebiega kampania.