Centrum pomocy / Poczta wychodząca email (SMTP)

Poczta wychodząca email (SMTP)

Jednym z kanałów do kontaktu z klientami/odbiorcami, jakie oferuje Ci Systell Contact Center (SCC), jest kanał mailowy. Może on być wykorzystywany do bieżącego kontaktu z klientami w ramach procesowanych zgłoszeń lub do realizacji kampanii mailowych. Aby ten kanał mógł być wykorzystywany do komunikacji wychodzącej z klientami, najpierw musisz odpowiednio skonfigurować każdemu użytkownikowi serwer poczty wychodzącej  i tym właśnie zagadnienie zajmiemy się w tym artykule. Serwer ten jest odpowiedzialny za wysyłanie poczty. Musi być to serwer, który istnieje w ramach sieci lokalnej lub jest hostowany u zewnętrznego providera poczty. Aby skonfigurować serwer poczty wychodzącej email (SMTP) przejdź do zakładki Konfiguracja → Poczta wychodząca email (SMTP).

Dane do konfiguracji skrzynki pocztowej

  • Adres serwera SMTP
  • Port
  • Adres email
  • Nazwa użytkownika
  • Hasło
  • SSL
  • Typ skrzynki 
    • Skrzynka mailowa użytkownika – skrzynka wykorzystywana dla użytkowników systemu
    • Kampanie mailowe – skrzynka wykorzystywana przy kampaniach mailowych
  • Nazwa nadawcy – podczas wysyłki maila u odbiorcy pokaże się nazwa np. Systell <serwis@systell.pl>
  • Adres email odpowiedzi – adres mailowy na jaki mają trafiać odpowiedzi
  • Dla akcji w procesie – czy skrzynka ma być wykorzystywana przez akcje wysyłki maila w procesach
  • Aktywny – odznaczenie aktywności spowoduje ukrycie skrzynki u konsultantów oraz zablokuje możliwość wysyłki maila przez procesy systemowe
Każdy użytkownik w systemie może korzystać z innego serwera SMTP. Ustawienia serwera poczty wychodzącej są jedynie wartościami predefiniowalnymi. Oznacza to, że po ich uzupełnieniu będą one wpisywane jako wartości domyślne dla serwera SMTP każdego użytkownika. Ustawienia te można zmienić w edycji właściwości użytkownika.

Podpis

W SCC masz możliwość ustawienie różnego rodzaju podpisów, w zależności od tego z jakiej skrzynki wysyłasz maile do klienta, np. dla skrzynki poczty wychodzącej A ustawiasz podpis A, zaś dla skrzynki poczty wychodzącej B ustawiasz sobie podpis B. Jest to bardzo przydatna funkcjonalność, gdy do realizacji różnych procesów biznesowych chcesz używasz innych skrzynek pocztowych. Wówczas możesz dostosować podpis, jakim będziesz prezentować się w mailu, do przeznaczenia biznesowego danej skrzynki poczty wychodzącej.

Czy artykuł był pomocny?