Centrum pomocy / Wzorce wiadomości email

Wzorce wiadomości email

Wzorce wiadomości to funkcjonalność, która jest przydatna w momencie, kiedy proces wymaga wysyłania takich samych wiadomości do różnych kontaktów – mogą być wykorzystane przez agentów lub akcje w procesie. Wzorzec jest stałym fragmentem wiadomości, który jest wczytywany na początku przygotowania maila. Obejmuje on również temat, treść maila oraz załączniki. Po wybraniu wzorca przy wysyłce wiadomości zostanie on wczytany do treści maila. Następnie treść tę będzie można uzupełnić. Utworzone wzorce mogą być użyte przy tworzeniu wiadomości przez dowolnego agenta w każdej z kampanii. Można je również wykorzystać jako stopki maili.
Wzorce wiadomości e-mail znajdują się w zakładce KonfiguracjaWzorce wiadomości email. W tej sekcji widoczna jest tabela zawierająca informacje o wszystkich skonfigurowanych wzorcach.

W tym miejscu możesz usunąć lub edytować istniejące wzorce wiadomości e-mail oraz zobaczyć następujące szczegółowe informacje dla poszczególnych wzorców:

  • Nazwa – nazwa wzorca,
  • Description – krótki opis wzorca wiadomości email,
  • Ilość kampanii – ilość kampanii mailowych, do których został przypisany wzorzec,
  • Kampanie – kampanie mailowe, do których został przypisany wzorzec,
  • Ilość akcji automatycznych – ilość akcji automatycznych w procesach, w których został wykorzystany wzorzec email,
  • Akcje automatyczne – akcje automatyczne w procesach, w których został wykorzystany wzorzec.

Możesz również dodać nowy wzorzec wiadomości e-mail.

Jak dodać wzorzec wiadomości e-mail?

  1. Przejdź na zakładkę Konfiguracja → Wzorce wiadomości email.
  2. Kliknij + Dodaj wzorzec.
  3. Możesz również Edytować istniejący już wzorzec.
  4. Uzupełnij Nazwę wzorca – jest to nazwa prezentowana na liście wzorców w konfiguracji i na Panelu Agenta.
  5. Uzupełnij Opis wzorca (opcjonalnie).
  6. Określ Widoczność, czyli w jakich elementach systemu wzorzec będzie widoczny i możliwy do wykorzystania:
    • Wszędzie – wzorzec dostępny zarówno w Panelu Agenta jak i dla kampanii mailowych.
    • Kampanie mailowe – wzorzec dostępny tylko dla kampanii mailowych.
    • Tylko Panel Agenta – wzorzec dostępny tylko dla agentów w Panelu Agenta.
  7. Uzupełnij Temat – jest to tekst, który zostanie wpisany do tematu wiadomości.
  8. Uzupełnij Treść – jest to tekst, który zostanie wpisany do treści wiadomości. Przy tworzeniu treści można użyć formatowania tekstu (czcionek, tabel, wypunktowania, obrazków). W treści można stosować dane pochodzące z rekordu, sprawy, skryptu oraz dane użytkownika (agenta). Lista danych dostępna jest w liście rozwijanej Zmienne i dodaje się je do treści korzystając z przycisku Wstaw. Klikając Wstaw do tematu można użyć tych zmiennych w trakcie tworzenia tematu wiadomości.
  9. Dodaj załączniki do wzorca.
  10. Kliknij OK.

Wpisy w klamrowych nawiasach np. {Record.FirstName} zostanią podmienione na odpowiednie wartości z kampanii, rekordu itp. Dla tego przykładu wartość zostanie zamieniona na Imię pobrane z rekordu.

  • Nazwa – nazwa wzorca wiadomości email
  • Opis – opis wzorca
  • Widoczność
    • Wszędzie – pozwalaj na wykorzystanie wzorca w kampaniach mailowych oraz na panelu agenta
    • Kampanie mailowe – pozwalaj na wykorzystanie wzorca tylko w kampaniach mailowych (Kampanie → Edycja → Typ kampanii → Kampania mail-owa)
    • Tylko panel agenta – pozwalaj na wykorzystanie wzorca tylko z poziomu panelu agenta
  • Zmienne – podczas wysyłania wiadomości email przez proces, z panelu agenta oraz w kampanii mialowej pola zmienne zostaną zastąpione odpowiednimi danymi. Zmienne można wykożystać w treści wiadomości email oraz w temacie wiadomości email
    • Rekord – pola rekordu,
    • Pola użytkownika – dodatkowe pola rekordu,
    • Użytkownik – imię / nazwisko agenta,
    • Kampania – nazwa lub opis kampanii,
    • Stałe – data i godzina,
    • Skrypt – pola skryptu,
    • Porada – informacja z porady systemu Smartfon Contact Center (może być wysłana do managera),
    • Produkt – informacje o produkcie znajdujące się w sprawie (jeśli nie ma informacji na sprawie to brana jest informacja z kampanii),
  • Temat – temat wiadomości email,
  • Treść – treść wiadomości,
  • Załączniki – domyślne załączniki wiadomości email.

Pomocne

Załączniki wiadomości email są wysyłane tylko z poziomu panelu agenta, nie są podpinane do wiadomości jeśli wiadomość zostanie wysłana przez akcję w procesie.

Dodawanie obrazów jako treść maila

Jeżeli chcesz dodać obraz do treści swojej wiadomości należy kliknąć przycisk +ZAŁADUJ i wybrać odpowiedni obraz z dysku.

Kampanie mailowe

Jednym z najskuteczniejszych i najczęściej wybieranych kanałów docierania przez firmy z ofertą/informacjami do swoich odbiorców jest kanał mailowy. Systell Contact Center (SCC) pozwala Ci na szybkie i proste skonfigurowanie kampanii mailowych.

Szczegóły oraz proces konfiguracji w artykule https://support.systell.pl/wszystkie/kampanie-mailowe/.

Konfiguracja email

Aby Twój zespół konsultantów mógł rozpocząć pracę obejmującą korespondencję email, konieczna będzie konfiguracja skrzynek, wychodzącej i przychodzącej oraz przypisanie ich odpowiednim użytkownikom. Więcej szczegółów znajdziesz pod adresem https://support.systell.pl/wszystkie/konfiguracja-email/.

Dla skrzynki poczty wychodzącej, możesz ustawić podpis email w formie szablonu, który będzie automatycznie uzupełniał się wybranymi danymi. Więcej szczegółów w artykule  https://support.systell.pl/wszystkie/podpis-email/
Czy artykuł był pomocny?