Centrum pomocy / Kampanie mailowe

Kampanie mailowe

Jednym z najskuteczniejszych i najczęściej wybieranych kanałów docierania przez firmy z ofertą/informacjami do swoich odbiorców jest kanał mailowy. Systell Contact Center (SCC) pozwala Ci na szybkie i proste skonfigurowanie kampanii mailowych.

Konfiguracja kampanii mailowej

KROK 1 – Dodaj nową kampanię mailową

  • Wejdź w zakładkę KAMPANIA → + Dodaj nową kampanię.

  • Uzupełnij pola:

Zakładka Ogólne

  • Nazwa – nazwa kampanii
  • Opis – krótki opis kampanii widoczny na panelu agenta
  • Tag – nadpisuje domyślny startowy status w kampanii (status musi znajdować się w wybranym procesie)
  • Menadżer – osoba zarządzająca kampanią
  • Produkt – możliwość wyboru produktu do kampanii (jeśli mamy włączone generowanie numerów spraw w systemie, to sprawy będą tworzyły się uwzględniając produkt)
  • Typ kampanii:
    • Wychodzący (Outbound) – typ kampanii wychodzącej
    • Przychodzący (Inbound) – typ kampanii przychodzącej
    • Mieszany (Blended) – kampania wychodząca i przychodząca
    • Voice SMS – kampania typu VoiceSMS
    • Mail-owa – kampania mailowa
    • SMS-owa – kampania SMS
  • Proces – Mailing i SMS
  • Status – aktualny status kampanii
    • aktywna – kampania jest widoczna na Panelu Agenta i Menedżera
    • wstrzymana – kampania wstrzymana na pewien okres z możliwością wznowienia jej w późniejszym czasie
    • zakończona – kampania zakończona, agenci nie widzą jej na panelu agenta
  • Wzorzec – wybieramy przygotowany wcześniej wzorzec wiadomości e-mail
  • Termin rozpoczęcia kampanii – data utworzenia kampanii
  • Ograniczaj czasowo – po przekroczeniu tej daty kampania zniknie z listy widocznej na Panelu Agenta
  • Do kampanii agenci mogą dodawać rekordy – czy zezwolić na dodawanie nowych spraw do kampanii z poziomu Panelu Agenta
  • Analiza numerów – sprawdzenie dostępności numerów telefonicznych aktualnie przypisanych do kampanii
  • Miesiąc obowiązywania – wybieramy odpowiedni miesiąc z listy
  • Multikampania – informacja do jakiej multikampanii jest przydzielona dana kampania
  • Wyślij ponownie – ponowne wysłanie e-maili w ramach tej kampanii
  • Pokaż kampanię – czy pokazywać kampanię w wynikach wyszukiwania na zakładce Znajdź w Panelu Agenta i Panelu Managera

Zakładka Dzwonienie

Interesuje nas tylko punkt dotyczący harmonogramu, który musi być oznaczony.

KROK 2 – Utwórz wzorzec wiadomości mailowej (szczegóły w artykule Wzorce wiadomości email),

KROK 3 – Wykonaj importu z pliku (szczegóły w artykule Import z pliku)

Pomocne

Przy imporcie zweryfikuj proces mapowania: Konfiguracja -> Pola rekordu – sprawdź na liście, w którym miejscu oznaczona jest kolumna E-mail),

KROK 4 – Przydziel rekordy do kampanii (szczegóły w artykule Baza danych i przydzielanie)

Wzorce wiadomości email

Funkcjonalność, która jest przydatna w momencie, kiedy proces wymaga wysyłania takich samych wiadomości do różnych kontaktów – mogą być wykorzystane przez agentów lub akcje w procesie. Wzorzec jest stałym fragmentem wiadomości, który jest wczytywany na początku przygotowania maila. Więcej szczegółów znajdziesz w artykule https://support.systell.pl/manager-guide/wzorce-wiadomosci-email/.

Czy artykuł był pomocny?