Centrum pomocy / NextPBX Konfiguracja DID

Numer dla bezpośrednich połączeń przychodzących w NextPBX (DID)

DID (lub DDI) to numer telefonu, który klienci będą musieli wybrać aby dodzwonić się do Twojej firmy. Zależnie od potrzeb możesz go przypisać do wybranego użytkownika lub ustawić jako numer kierujący na kolejkę połączeń albo IVR (interaktywne menu głosowe).
Pomocne

Numer DID to ten, który następnie podasz na stronie Twojej firmy jako kontaktowy, na przykład do Biura Obsługi Klienta.

Korzyści biznesowe
  • Ułatwiasz klientom komunikację z Twoją firmą.
  • Przy odpowiedniej dalszej obsłudze połączeń przychodzących (IVR i kolejki), jeden numer DID może stać się kolejnym elementem wzmacniającym identyfikację Twojego przedsiębiorstwa.
  • Z kolei przy wyborze kilku numerów DID możesz zmniejszyć liczbę poziomów IVR.

Jak skonfigurować numery DID w NextPBX?

W NextPBX dostępna jest podstawowa konfiguracja DID. Znajdziesz ją, wybierając z lewego paska menu Konfiguracja, następnie w sekcji Centrala kliknij DID.

Przejdziesz do widoku tabeli numerów DID dostępnych na Twoim koncie w aplikacji Systell Contact Center. Aby rozpocząć edycję konfiguracji, kliknij w wybrany numer.
W wersji domyślnej telefonii NextPBX masz dostępne dwa numery DID do wykorzystania.

Konfiguracja sekcji Informacja

Sekcja Informacja zawiera informacje podstawowe.
1. Numer – tutaj znajduje się numer, który klient musi wybrać aby dodzwonić się do Ciebie.

Ważne

W numerze telefonu nic nie zmieniaj.
Jeśli potrzebujesz dodania lub zmiany numeru, skontaktuj się z nami. Zmiana numeru DID wymaga zgłoszenia u operatora.

2. Komentarz – w tym polu możesz dodać opis. Nie będzie widoczny dla klientów, znajdziesz go w tabeli z wykazem numerów DID (dostęp ograniczony do administratorów i menagerów).
Dobre praktyki

W komentarzu dobrze jest umieścić krótką informację. Na przykład, że jest to numer kierujący na kolejkę biura obsługi klienta.

3. Maksymalna liczba kanałów – to konfiguracja dla bardziej złożonych systemów telefonii, gdzie potrzeba regulować rozkład obciążenia poszczególnych numerów.

Pomocne

Bez konkretnych wskazań ze strony operatora dotyczących ograniczeń liczby kanałów – najlepiej zostawić tutaj wartość bez limitu.

Pozostałe parametry w tej sekcji nie będą Ci potrzebne. Nie zmieniaj ich ustawień:

  • Użyj usługi CNAM – niezaznaczone.
  • Użyj jako identyfikatora dzwoniącego w nagłych wypadkach – niezaznaczone.
  • Wskaźnik połączeń przychodzących – Nie zastosowano.

Konfiguracja sekcji Głos

W sekcji Głos także będziesz potrzebować tylko kilku z dostępnych ustawień.
1. Bezwarunkowe przekierowanie – tutaj, poza wyborem z listy miejsca docelowego, jest dostępne także pole do zaznaczania, czy skonfigurowane przekierowanie ma być aktywne czy nie.

Dobre praktyki

Przykładem zastosowania przekierowania bezwarunkowego w konfiguracji numeru DID może być sytuacja awaryjna, taka jak czasowy brak dostępu do Internetu w Twojej firmie, uniemożliwiający obsługę klientów.

Wtedy ustawiasz przekierowanie bezwarunkowe na komunikat głosowy, że wystąpiła awaria i wszystkie zgłoszenia prosimy kierować drogą mailową na adres sekretariatu. Gdy utrudnienia zostaną usunięte, wystarczy odznaczyć małe kwadratowe pole przy liście lokalizacji docelowych i Twoja konfiguracja telefonii wróci do ustawień z przed przekierowania.

2. Nagrywanie – opcja ta umożliwia wyłączenie nagrywania połączeń z danym numerem.
Ważne

Ze względów kontroli jakości, a także często ze względów prawnych, nagrywanie połączeń należy zostawić włączone.

3. Wysyłaj nagrania na adres email – dla telefonii w Systell Contact Center, tej opcji nie będziesz potrzebować – nie uzupełniaj tego pola.

Pomocne

Dostęp do wszystkich nagrań, wraz z opcją ich wyszukiwania po różnych parametrach, znajdziesz w aplikacji (widok Połączenia).

4. Prefiks numeru dzwoniącego – wskaźnik dodawany do numeru telefonu dla połączeń przychodzących do systemu, informuje z którego numeru DID pochodzi połączenie. To konfiguracja dla bardziej złożonych systemów telefonii.

5. Prefiks nazwy numeru dzwoniącego – wskaźnik dodawany do nazwy kontaktu dla połączeń przychodzących do systemu, informuje z którego numeru DID pochodzi połączenie. To konfiguracja dla bardziej złożonych systemów telefonii.

Pomocne

Prefiksy to rozwiązania mające zastosowanie, gdy połączenia z kilku numerów DID trafiają do jednego kanału docelowego.

6. Miejsce docelowe – to najważniejszy parametr do określenia w konfiguracji numeru DID. Określa gdzie trafią rozmowy, gdy klienci wybiorą ten właśnie numer. Masz tu do wyboru listę opcji.

Zależnie od potrzeb i stopnia rozbudowania świadczonych przez telefon usług – możesz wybrać jako miejsce docelowe:

  • pojedynczy numer użytkownika,
  • kolejkę, która będzie podawać połączenia grupie agentów,
  • IVR – interaktywne menu głosowe, które zależnie od wyborów wprowadzonych przez klienta przy pomocy klawiatury telefonu, odpowiednio przekieruje połączenia dalej.
Dobre praktyki

Wybór miejsca docelowego kierowania połączeń z konfigurowanego właśnie numeru, najlepiej dostosować do charakteru obsługi.

Na przykład możesz:

  • jeden z numerów przypisać do biura obsługi klienta i ustawić, że wybranie go kieruje połączenie na IVR, gdzie klient będzie mógł wybrać temat rozmowy i zostać przekierowany do agenta specjalizującego się w danym obszarze;
  • drugi z numerów przeznaczyć do kontaktów z podwykonawcami lub odbiorcami hurtowymi, jako miejsce docelowe ustawić kolejkę obsługiwaną przez zespół konsultantów z dostępem do bazy danych umów i stanów magazynowych.

Ważne

Pamiętaj aby, odpowiednio do ustawień, opisać numery kontaktowe na stronie internetowej Twojej firmy.

Pozostałe sekcje

Sekcja Faks nie będzie Ci na razie potrzebna. W razie potrzeby, obsługę kanału FAX w Systell Contact Center przygotuje dla Ciebie nasz zespół.
Sekcja SMS – tej części nie musisz konfigurować, ponieważ kanał komunikacji SMS jest obsługiwany przez Systell Contact Center i gotowy do użycia bez dodatkowych ustawień w tym miejscu.
Ważne

Pamiętaj, aby po wprowadzeniu wszystkich ustawień, zapisać je klikając niebieski przycisk Zapisz na samym dole strony.

Pomocne

Jeśli masz pytania, potrzebujesz rozwiązania problemu lub bardziej złożonej konfiguracji, zawsze możesz liczyć na nasz zespół specjalistów i skontaktować się z nami.

Czy artykuł był pomocny?