Pomocne
Numer DID to ten, który następnie podasz na stronie Twojej firmy jako kontaktowy, na przykład do Biura Obsługi Klienta.
Korzyści biznesowe
- Ułatwiasz klientom komunikację z Twoją firmą.
- Przy odpowiedniej dalszej obsłudze połączeń przychodzących (IVR i kolejki), jeden numer DID może stać się kolejnym elementem wzmacniającym identyfikację Twojego przedsiębiorstwa.
- Z kolei przy wyborze kilku numerów DID możesz zmniejszyć liczbę poziomów IVR.
Ważne
W numerze telefonu nic nie zmieniaj.
Jeśli potrzebujesz dodania lub zmiany numeru, skontaktuj się z nami. Zmiana numeru DID wymaga zgłoszenia u operatora.
Dobre praktyki
W komentarzu dobrze jest umieścić krótką informację. Na przykład, że jest to numer kierujący na kolejkę biura obsługi klienta.
Pomocne
Bez konkretnych wskazań ze strony operatora dotyczących ograniczeń liczby kanałów – najlepiej zostawić tutaj wartość bez limitu.
Pozostałe parametry w tej sekcji nie będą Ci potrzebne. Nie zmieniaj ich ustawień:
Dobre praktyki
Przykładem zastosowania przekierowania bezwarunkowego w konfiguracji numeru DID może być sytuacja awaryjna, taka jak czasowy brak dostępu do Internetu w Twojej firmie, uniemożliwiający obsługę klientów.
Wtedy ustawiasz przekierowanie bezwarunkowe na komunikat głosowy, że wystąpiła awaria i wszystkie zgłoszenia prosimy kierować drogą mailową na adres sekretariatu. Gdy utrudnienia zostaną usunięte, wystarczy odznaczyć małe kwadratowe pole przy liście lokalizacji docelowych i Twoja konfiguracja telefonii wróci do ustawień z przed przekierowania.
Ważne
Ze względów kontroli jakości, a także często ze względów prawnych, nagrywanie połączeń należy zostawić włączone.
Pomocne
Dostęp do wszystkich nagrań, wraz z opcją ich wyszukiwania po różnych parametrach, znajdziesz w aplikacji (widok Połączenia).
4. Prefiks numeru dzwoniącego – wskaźnik dodawany do numeru telefonu dla połączeń przychodzących do systemu, informuje z którego numeru DID pochodzi połączenie. To konfiguracja dla bardziej złożonych systemów telefonii.
5. Prefiks nazwy numeru dzwoniącego – wskaźnik dodawany do nazwy kontaktu dla połączeń przychodzących do systemu, informuje z którego numeru DID pochodzi połączenie. To konfiguracja dla bardziej złożonych systemów telefonii.
Pomocne
Prefiksy to rozwiązania mające zastosowanie, gdy połączenia z kilku numerów DID trafiają do jednego kanału docelowego.
6. Miejsce docelowe – to najważniejszy parametr do określenia w konfiguracji numeru DID. Określa gdzie trafią rozmowy, gdy klienci wybiorą ten właśnie numer. Masz tu do wyboru listę opcji.
Zależnie od potrzeb i stopnia rozbudowania świadczonych przez telefon usług – możesz wybrać jako miejsce docelowe:
Dobre praktyki
Wybór miejsca docelowego kierowania połączeń z konfigurowanego właśnie numeru, najlepiej dostosować do charakteru obsługi.
Na przykład możesz:
- jeden z numerów przypisać do biura obsługi klienta i ustawić, że wybranie go kieruje połączenie na IVR, gdzie klient będzie mógł wybrać temat rozmowy i zostać przekierowany do agenta specjalizującego się w danym obszarze;
- drugi z numerów przeznaczyć do kontaktów z podwykonawcami lub odbiorcami hurtowymi, jako miejsce docelowe ustawić kolejkę obsługiwaną przez zespół konsultantów z dostępem do bazy danych umów i stanów magazynowych.
Ważne
Pamiętaj aby, odpowiednio do ustawień, opisać numery kontaktowe na stronie internetowej Twojej firmy.
Ważne
Pamiętaj, aby po wprowadzeniu wszystkich ustawień, zapisać je klikając niebieski przycisk Zapisz na samym dole strony.
Pomocne
Jeśli masz pytania, potrzebujesz rozwiązania problemu lub bardziej złożonej konfiguracji, zawsze możesz liczyć na nasz zespół specjalistów i skontaktować się z nami.