Ważne
Chcąc uzyskać dostęp do API integracyjnego, konieczne jest posiadanie tokena autoryzacyjnego.
Pojedynczy kontakt w systemie, to zbiór danych dotyczących osoby lub przedsiębiorstwa, takich jak nazwisko lub nazwa, kontaktowy numer telefonu czy adres email.
Jedną z podstawowych możliwości wykorzystania API integracyjnego jest dodawanie kontaktów do systemu Systell Contact Center.
Pomocne
Aby dodać kontakt do systemu, poza tokenem, będziesz potrzebować:
- definicji pól danych kontaktu. Możesz pobrać je z systemu za pośrednictwem API (instrukcja w punkcie 2.).
Gdy masz już gotową listę informacji o kontaktach, które chcesz wprowadzić do systemu, wykorzystaj je do skonstruowania wywołania dodania kontaktu tak, że:
Na przykład:
jeśli na pobranej liście pól kontaktu znajduje się:
"key": "FirstName", "value": "Imię"
to przy tworzeniu wpisu dla kontaktu o imieniu Jan, będzie to:
"firstName": "Jan"
Aby dodać kontakt wywołaj (dane przykładowe):
POST IntegrationApi/Record
{ "name": "Nazwa", "firstName": "Jan", "lastName": "Testowski", "city": "Poznań", "region": "TEST6", "postCode": "60-600", "phoneNumber1": "123456789", "phoneNumber2": "987654321", "email": "jan.testowski@systell.eu", "recordItems": [ { "name": "PoleTest", "value": "Dodatkowe pole na dane kontaktu" } ] } }
W rezultacie otrzymasz status 201 created oraz identyfikator nowo dodanego kontaktu.
Dobre praktyki
Uzyskany identyfikator dobrze jest zapisać w swoim systemie. Ułatwi to późniejsze aktualizacje kontaktu i na przykład dodanie go do kampanii.
Mając token i dane kontaktów możesz wykonywać przez API inne operacje na danych, na przykład:
Tworze spraw wymaga znajomości danych kampanii i kontaktów.
Wyszukiwanie kontaktów w systemie
Identyfikatory kontaktów są potrzebne między innymi do tworzenia spraw.