Ważne
Chcąc uzyskać dostęp do API integracyjnego, konieczne jest posiadanie tokena autoryzacyjnego.
Sprawa stanowi powiązanie między kontaktem a kampanią (dlatego będą Ci potrzebne dane o kampaniach). Zawiera informacje związane z obsługą pojedynczego zgłoszenia.
Chcąc dodawać do systemu sprawy, możesz potrzebować listy istniejących dodatkowych pól nagłówka sprawy wraz z definicjami.
Ważne
Opisana metoda służy do pobrania listy pól dodatkowych, dostępnych w systemie. Łącznie są to 72 pola różnych typów. Część z nich może być wykorzystana podczas wdrożenia i w Twoim systemie będą one już przypisane do określonych danych (w description widoczna nazwa pola). Pozostałe możesz wykorzystać do przechowywania danych o sprawach ale nie będzie do nich dostępu z poziomu aplikacji (w description Field not defined…).
Uwaga: Może się zdarzyć, że dla różnych kampanii, jedno pole jest wykorzystywane do przechowywania różnych danych, np. do TextField10 sprawy w kampanii A trafiają dane o tytule (description) Preferowany kanał kontaktu, a jeśli sprawa jest w kampanii B to do TextField10 zapisuje się, to co agent wprowadzi do pola nagłówka sprawy o tytule (description) Adres strony internetowej. Przy wywoływaniu pobrania definicji pól nagłówka, dla takich pól otrzymasz informację tyko o jednym z zastosowanych opisów.
Aby pobrać definicje pól nagłówka sprawy wywołaj (dane przykładowe):
GET IntegrationApi/Case/DefinitionOfExtendedCaseFields
[ { "name": "TextField01", "description": "Priorytet", "fieldType": "string", "format": null "maxInput": "250" "minInput": null "isNullable": false } [...] { "name": "IntegerField05", "description": "Field not defined in NEXT (Can be used but the data will not be visible on the UI)", "fieldType": "int", "format": null "maxInput": "2147483647" "minInput": null "isNullable": false } [...] { "name": "DecimalField02", "description": "Opłata dodatkowa [zł]", "fieldType": "decimal(12,4)", "format": null "maxInput": null "minInput": null "isNullable": false } [...] { "name": "DateTimeField04", "description": "Przewidywana data zakończenia", "fieldType": "datetime", "format": "1900-01-01T00:00:00" "maxInput": "9999-12-31T23:59:59" "minInput": "1900-01-01T00:00:00" "isNullable": false } [...] ]
Gdzie, w otrzymanym rezultacie:
Pomocne
Jeśli dane pole nie zostało skonfigurowane jako widoczne, zobaczysz tutaj wartość: Field not defined in NEXT (Can be used but the data will not be visible on the UI).
Pomocne
Wartości jakie przyjmuje field type, to:
- string – to pole tekstowe, przyjmuje wszystkie rodzaje znaków, podlega tylko ograniczeniu ich liczby (wykorzystywane w większości pól, np. imię, nazwisko, adres email);
- int – oznacza pole liczbowe, przyjmujące tylko liczby całkowite, bez znaków specjalnych (wykorzystywane np. jako pole na numer telefonu, jednak nie obsłuży prefiksu +48, można go zastąpić przez 0048);
- decimal(12,4) – także pole liczbowe, jednak dopuszcza do 4. miejsc po przecinku, przyjmuje maksymalnie 12 znaków, przyjmuje wartości ujemne;
- datetime – to pole datowe, przyjmuje dane zgodnie z informacjami podanymi w format, jednak w nagłówku karty sprawy prezentowana będzie tylko data, bez godziny;
- guid – rzadko występujący typ pola, zawiera identyfikatory, np. jak te uzyskiwane w wyniku dodawania spraw lub kontaktów, przyjmuje wartości zgodnie z informacjami w format;
- xml – pole techniczne, bardzo rzadko stosowane, przyjmuje tekst w formacie xml.
Pomocne
Parametr format dla SCC przyjmuje wartości:
- dla pól typu datetime – 1900-01-01T00:00:00;
- dla pól typu guid – 00000000-0000-0000-0000-000000000000;
- dla pozostałych typów pól – NULL, czyli brak wzorca.
Ważne
Pamiętaj, że otrzymasz listę wszystkich skonfigurowanych w systemie pól nagłówka sprawy. Część z nich może być niewidoczna lub dostępna tylko dla wybranej kampanii.
Mając token i dane pól nagłówka sprawy możesz wykonywać przez API inne operacje na danych, na przykład:
Tworze spraw wymaga znajomości danych kampanii i kontaktów.
Wyszukiwanie spraw w systemie
Umożliwia uzyskanie identyfikatorów spraw spełniających określone parametry.