Opis pokazanego przykładu.
Adam Nowak próbuje dzwonić do Piotra Adamiaka.
Piotr Adamiak ustawia status niedostępny i Adam Nowak nie może wykonać połączenie do Piotra.
Piotr zmienia status na dostępny i Adam może się dodzwonić do Piotra.
Ustawienia globalne dla wielu użytkowników najlepiej i najszybciej ustawić w panelu głównym 3CX’a w zakładce Abonenci.
- Zaznaczamy wielu użytkowników klikając na checkbox lub klikamy pojedynczo. Możemy również posortować użytkowników po odpowiednim numerze lub grupie.
- Klikamy edycja i przechodzimy na zakładkę reguły przekierowań i ustawiamy interesujące nas przekierowania. Poniżej znajdują się preferowane przez nas ustawienia.
Mamy do wyboru następujące statusy:
- Dostępny pozwala nam na:
- Ustawieniu zadań dla połączeń wewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
- Ustawieniu zadań dla połączeń zewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
- Niedostępny
- Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
- Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
- Nie przeszkadzać (DND)
- Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
- Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
- Lunch
- Ustawieniu zadań dla połączeń wewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
- Ustawieniu zadań dla połączeń zewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
- Business Trip
- Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
- Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
Dostępne zadania do ustawienia na statusach to:
- Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
- Przekieruj na pocztę głosową abonenta – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową wybranego przez nas użytkownika.
- Przełącz na komórkę – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny i gdy w ogólnych ustawieniach użytkownika mamy zdefiniowane pole „Numer komórkowy” to przekierowuje na ten komórkę.
- Przekieruj na nr wewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. wewnętrzny.
- Przekierowanie na numer zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na numer wpisany w dostępnym polu.
- Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.
Dostępne zadania do ustawienia na statusach w aplikacji 3CX użytkownika.
- Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
- Przekieruj na pocztę głosową abonenta – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową wybranego przez nas użytkownika.
- Przełącz na komórkę – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny i gdy w ogólnych ustawieniach użytkownika mamy zdefiniowane pole „Numer komórkowy” to przekierowuje na ten komórkę.
- Przekieruj na nr zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. zewnętrzny.
- Rozszerzenie systemowe – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na rozszerzenie systemowe np: kolejka lub VAD.
- Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.
Dostępne zadania do ustawienia na statusach na stronie webclienta 3CX dostępnej dla użytkownika.
- Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
- Przekieruj na nr wewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. wewnętrzny.
- Przekierowanie na numer zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na numer wpisany w dostępnym polu.
- Rozszerzenie systemowe – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na rozszerzenie systemowe np: kolejka lub VAD.
- Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.
Statusy możemy podzielić na 5 opcji do wybrania w menu 3CX. Jednakże najczęściej używane i przez nas zalecane to – dostępny i niedostępny.