Centrum pomocy / 3CX – statusy użytkowników

3CX – Statusy użytkowników

Statusy w 3CX informują innych użytkowników o dyspozycji do odbierania połączenia w danym momencie. Statusy odpowiedzialne są za przekierowanie połączenia gdy dana osoba nie odbierze w danym czasie lub jest niedostępna.

Statusy – informacje ogólne

Statusy zmieniamy wtedy, gdy idziemy na np. przerwę, jesteśmy niedostępni lub gdy wracamy z przerwy. Dzięki statusowi np. „niedostępny” nie będziemy mogli dodzwonić się do danej osoby. Wracając z przerwy ponownie wybieramy status dostępny i tym sposobem będą wpadać do nas połączenia.
Statusy możemy skonfigurować w trzech miejscach.

  1. Główny panel 3CX’a z pozycji operatora 3CX”a. Zakładka abonenci -> reguły przekierowań.
  2. Ustawieniach panelu webclienta. Ustawienia -> status
  3. Ustawieniach aplikacji 3CX’a. Ustawienia -> status configuration lub kliknięcie na status i strzałkę w bok „>”

Przykłady użycia statusów w 3CX

Przekład użycia dla użytkowników aplikacji 3CX for windows

  1. Uruchamiamy aplikacje 3cx.
  2. Ustawiamy interesujący nas status klikając w nazwę pod naszym imieniem, a następnie wybieramy właściwy.
  3. Jeżeli będziemy chcieli, żeby podczas połączenia na statusie np.: niedostępny miało inne zadanie to klikamy na status i następnie w znak „>”.
Opis pokazanego przykładu.
Adam Nowak próbuje dzwonić do Piotra Adamiaka.
Piotr Adamiak ustawia status niedostępny i Adam Nowak nie może wykonać połączenie do Piotra.
Piotr zmienia status na dostępny i Adam może się dodzwonić do Piotra.

Przekład użycia dla użytkowników webclienta 3CX

  1. Logujemy się do webclienta 3CX.
  2. Ustawiamy interesujący nas status w klikając na awatar w lewym górnym rogu. Wybieramy np. niedostępny, wtedy inny użytkownik/klient nie będzie mógł się do nas dodzwonić.
  3. Jeżeli będziemy chcieli, żeby podczas połączenia na statusie np.: niedostępny miało inne zadanie to wchodzimy w ustawienia, a następnie w statusy.

Co oznacza żółty status ? 

  1. Migający żółty status oznacza to, że osoba jest w trakcie wydzwaniania, natomiast stały żółty oznacza, że osoba rozmawia

Przykłady konfiguracji statusów 3CX

Ustawienia globalne dla wielu użytkowników najlepiej i najszybciej ustawić w panelu głównym 3CX’a w zakładce Abonenci.

  1. Zaznaczamy wielu użytkowników klikając na checkbox lub klikamy pojedynczo. Możemy również posortować użytkowników po odpowiednim numerze lub grupie.
  2. Klikamy edycja i przechodzimy na zakładkę reguły przekierowań i ustawiamy interesujące nas przekierowania. Poniżej znajdują się preferowane przez nas ustawienia.


Opis konfiguracji statusów

Mamy do wyboru następujące statusy:

  1. Dostępny pozwala nam na:
    1. Ustawieniu zadań dla połączeń wewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
    2. Ustawieniu zadań dla połączeń zewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
  2. Niedostępny
    1. Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
    2. Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
  3. Nie przeszkadzać (DND)
    1. Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
    2. Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
  4. Lunch
    1. Ustawieniu zadań dla połączeń wewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
    2. Ustawieniu zadań dla połączeń zewnętrznych po określonym czasie lub gdy użytkownik jest zajęty lub niezarejestrowany.
  5. Business Trip
    1. Ustawieniu zadania dla połączeń wewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.
    2. Ustawieniu zadania dla połączeń zewnętrznych kiedy użytkownik jest niedostępny.

Dostępne zadania do ustawienia na statusach to:

  1. Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
  2. Przekieruj na pocztę głosową abonenta – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową wybranego przez nas użytkownika.
  3. Przełącz na komórkę – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny i gdy w ogólnych ustawieniach użytkownika mamy zdefiniowane pole „Numer komórkowy” to przekierowuje na ten komórkę.
  4. Przekieruj na nr wewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. wewnętrzny.
  5. Przekierowanie na numer zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na numer wpisany w dostępnym polu.
  6. Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.

 

Dostępne zadania do ustawienia na statusach w aplikacji 3CX użytkownika.

  1. Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
  2. Przekieruj na pocztę głosową abonenta – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową wybranego przez nas użytkownika.
  3. Przełącz na komórkę – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny i gdy w ogólnych ustawieniach użytkownika mamy zdefiniowane pole „Numer komórkowy” to przekierowuje na ten komórkę.
  4. Przekieruj na nr zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. zewnętrzny.
  5. Rozszerzenie systemowe – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na rozszerzenie systemowe np: kolejka lub VAD.
  6. Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.

 

Dostępne zadania do ustawienia na statusach na stronie webclienta 3CX dostępnej dla użytkownika.

  1. Przekieruj na pocztę głosową – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na pocztę głosową.
  2. Przekieruj na nr wewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na wybrany przez nas nr. wewnętrzny.
  3. Przekierowanie na numer zewnętrzny – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na numer wpisany w dostępnym polu.
  4. Rozszerzenie systemowe – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny przekierowuje na rozszerzenie systemowe np: kolejka lub VAD.
  5. Zakończ połączenie – po określonym czasie lub gdy użytkownik nie jest dostępny kończy połączenie.

Statusy możemy podzielić na 5 opcji do wybrania w menu 3CX. Jednakże najczęściej używane i przez nas zalecane to – dostępny i niedostępny.

Czy artykuł był pomocny?