Centrum pomocy / Obsługa formularzy www

Obsługa formularzy www

Obecnie praktycznie na każdej stronie internetowej jest mniej lub bardziej rozbudowany formularz kontaktowy. Za jego pośrednictwem klient może zarejestrować się na stronie danej firmy, wysłać zapytanie o produkt/usługę, złożyć zamówienie, zgłosić reklamację czy chęć zwrotu.

Systell Contact Center (SCC) w celu optymalnego dostosowania swoich funkcjonalności do potrzeb i oczekiwań klientów wprowadził mechanizm zakładania nowych zgłoszeń/ticketów za pośrednictwem formularzy kontaktowych na stronach www.

Jak działa obsługa formularzy kontaktowych w SCC?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: klient SCC ma swoją stronę internetową, a na niej formularz kontaktowy, za pośrednictwem którego odbiorcy jego produktów/usług mogą się z nim kontaktować, np. w celu wysłania zapytania o produkt/usługę, złożenia zamówienia, zarejestrowania się itp. Po wypełnieniu wymaganych pól na ww. formularzu na stronie klienta generowany jest email, który trafia do SCC na specjalną dedykowaną skrzynkę emailową. Z emaila tego zostaje utworzone nowe zgłoszenie/ticket, który może być automatycznie przydzielony do odpowiedniej kampanii dzięki wykorzystaniu Reguł przychodzących.

Email, z którego powstała nowa sprawa, jest zawsze do niej dołączany i stanowi element historii komunikacji związanej ze zgłoszeniem.

Customizacja obsługi formularzy www

W SCC możemy dostosowywać obsługę formularzy kontaktowych w zależności od potrzeb naszego klienta. Oznacza to, że klient może określić, jakie pola z formularza www chce, aby były parsowane oraz w jakie pola systemu SCC mają  się te dane z emaila zaciągać. „Parsowanie” to proces analizy składniowej przeprowadzany przez parsera (specjalny program) w celu przetworzenia tekstu emaila w strukturę danych przydanych/czytelnych dla systemu SCC. Parser może wyciągać z tytułu lub treści emaila (wygenerowanego na podstawie informacji zapisanych w formularzu kontaktowym) dane typu:

  • Nazwa firmy
  • Imię i nazwisko,
  • Adres,
  • Nr telefonu,
  • Adres email,
  • Nr sprawy/zgłoszenia/ticketu – na podstawie tytułu emaila system sprawdza, czy email dotyczy aktualizacji sprawy już istniejącej w systemie SCC. W przypadku istniejącej sprawy w tytule emaila przeważnie jest wpisywany numer danego zgłoszenia nadany przez system SCC. Po tym numerze email jest dołączany do odpowiedniego ticketu.
  • Treść maila – zaciągana np. w dedykowane pole na formularzu sprawy itp.
Czy artykuł był pomocny?