Centrum pomocy / Wymagania sprzętowe – konsultant

Wymagania dla stanowiska konsultanta

Wymagania dla komputera konsultanta

  1. Poprawnie skonfigurowana i działająca sieć komputerowa.
  2. Dla rozwiązań zabezpieczonych przez VPN: połączenie VPN przy użyciu protokołu PPTP lub VPN „Site to Site”.
  3. Parametry wymagane dla dostępu VPN:
    • poziom utraty pakietów – mniej niż 1%.
    • czas odpowiedzi na ping do data center mniej niż 120 ms.
  4. Łącze internetowe dla każdego konsultanta 250/250 kbps.
  5. Komputer konsultanta i supervisora o parametrach:
    • procesor 2×2 Ghz lub 4×1,4 Ghz,
    • pamięć RAM 8GB,
    • 80MB wolnego miejsca na dysku,
    • system operacyjny (64-bit) – Windows 10 PRO lub nowszy,
    • przeglądarka Chrome.

Wymagania techniczne i sieciowe

Dla łącza internetowego

  • Przepustowość łącza: minimum 250 kbps synchronicznie na stanowisko
  • Dostęp do portów centrali telefonicznej: TCP:5081, 443, 3402-4534, 80, 5001, 8089, 5060, 5002, 5061; UDP 5060,(RTP) 10000-20000, 5061,5081, 8089
  • Opóźnienie pakietów: do 80 ms
  • Jitter: poniżej 30 ms
  • Straty pakietów: do 1%

Parametry stacji roboczej

Zalecane: CPU: 4×1,4GHz, 4GB RAM, 40GB HDD – Windows 10 PRO lub wyższy
Minimalne: CPU: 2x 2GHz, 2GB RAM, 40GB HDD – Windows 10 PRO

Parametry słuchawek

  • pasmo przenoszenia mikrofonu: 90 – 15000 Hz
  • czułość mikrofonu: 40 dB 
  • całkowite zniekształcenia harmoniczne (THD): < 1%
  • pasmo przenoszenia słuchawek: 42 – 17 000 Hz

Parametry telefonów VoIP

Telefon powinien mieć dostęp do portów centrali telefonicznej: 5081,443,80, 5001, 8089, 5060, 5002 5061; UDP 5060,(RTP) 10000-20000, 5061,5081, 8089

kodeki g711A, g711U, g729

Parametry karty sieciowej

Każda karta sieciowa zgodna ze standardem FastEthernet – 100Base-T lub nowszym dla sieci kablowych oraz minimum 802.11 b/g dla sieci WiFi, niemniej zalecamy korzystanie z połączenia kablowego.

Czy artykuł był pomocny?