Jeżeli chcesz osadzić Systell Contact Center na własnych zasobach to przygotowaliśmy przykład konfiguracji serwerów dla contact center, w którym pracuje 30-50 użytkowników.
Serwery możesz wirtualizować w dowolnej technologi (np. VMware, Hyper-V). Zalecamy byś komponenty systemu osadził na co najmniej czterech serwerach:
- aplikacyjnym,
- bazodanowym,
- komunikacyjnym
- NAS (Networ Attache Storage).
Ponadto dobrą praktyką jest byś przeznaczył dwa dodatkowe serwery na:
- redundancję dla serwera komunikacyjnego
- oraz na system testowy – służy on do przechowywania wersji rozwojowej zanim trafi ona na produkcyjny serwer aplikacyjny
Serwer aplikacyjny
- Core: 6-8,
- RAM: 10 -12 GB,
- SDD: 250 – 500GB,
- OS: Windows Server Standard 2016 lub nowszy
Serwer bazodanowy
- Core: 6
- RAM: 20 GB
- HDD+SSD: 300 GB +100 GB (SSD)
- MS SQL Server Standard 2016 lub nowszy
Serwer komunikacyjny
- Core: 6
- RAM: 6 GB
- SDD: 100 GB
- OS: Linux Debian
- zalecane dwa serwery
Serwer testowy
- Core: 4
- RAM: 8 GB
- HDD: 500 GB
- OS: Windows Server 2016 Standard lub nowszy
- MS SQL Server 2016 lub nowszy
Serwer NAS
- przeznaczenie: przechowuje backupy i nagrania rozmów
- HDD: 2TB