Pomocne
Jeśli adresem Twojego Systell Contact Center byłoby https://TWOJ_SYSTEM.scc24.pl, adres API to https://TWOJ_SYSTEMapi.scc24.pl.
Aby ułatwić wprowadzanie i pobieranie danych – komunikację z bazą danych systemu Systell Contact Center, udostępniamy Ci możliwość korzystania z API integracyjnego.
Korzyści biznesowe
- Możesz wprowadzać dane do systemu Systell Contact Center, na przykład z Twoich formularzy webowych.
- Możesz pobierać dane z bazy Systell Contact Center na potrzeby obróbki poza systemem lub raportowania zleceniodawcy.
API integracyjne daje wiele możliwości. Opisaliśmy dla Ciebie kilka podstawowych scenariuszy integracji:
Pomocne
Jeśli przed rozpoczęciem prac z API integracyjnym, potrzebujesz zapoznania się z podstawowymi definicjami, przejrzyj wprowadzenie dla managera.
Ważne
Scenariusze przewidują, że masz już skonfigurowane niektóre elementy środowiska (na przykład kampanie).
Żeby do przekazywania danych skorzystać z API integracyjnego, konieczne jest uzyskanie dostępu do tego typu komunikacji.
Ważne
Pobranie tokena autoryzacyjnego jest wymagany do realizacji każdej z kolejnych metod API integracyjnego.
Aby pobrać token, niezbędny do wywołania metod API integracyjnego, będziesz potrzebować:
Dane te uzyskasz od nas.
Aby pobrać token wywołaj:
{ //login do NEXT - dostarczony przez Systell "login": "api_user", //hasło do NEXT - dostarczone przez Systell "password": "pass" }
Jeśli podane dane będą prawidłowe, w odpowiedzi API otrzymasz token dostępu.
Jedną z podstawowych możliwości wykorzystania API integracyjnego jest dodawanie kontaktów do systemu Systell Contact Center.
Pomocne
Kontakt w SCC, jest to zbiór zdefiniowanych wartości:
- Dane osobowe: imię, nazwisko i nazwa firmy.
- Dane kontaktowe: numer telefonu, drugi numer telefonu, adres poczty elektronicznej, adres fizyczny (ulica), numer domu, miasto, kod pocztowy, województwo.
Ważne
Jeśli potrzebujesz przekazać do SCC dodatkowe dane dotyczące kontaktu (na przykład NIP, PESEL, REGON), skontaktuj się z nami – wymaga to wcześniejszego przygotowania.
POST IntegrationApi/Record
{ "name": "Nazwa", "firstName": "Jan", "lastName": "Testowski", "city": "Poznań", "region": "TEST6", "postCode": "60-600", "phoneNumber1": "123456789", "phoneNumber2": "987654321", "email": "jan.testowski@systell.eu", "recordItems": [ { "name": "PoleTest", "value": "Dodatkowe pole na dane kontaktu" } ] } }
Dobre praktyki
Uzyskany identyfikator dobrze jest zapisać w swoim systemie. Ułatwi to późniejsze aktualizacje kontaktu i na przykład dodanie go do kampanii.
Kolejną opcją wykorzystania API integracyjnego SCC jest dodawanie spraw.
Pomocne
Sprawa w SCC to obiekt łączący kontakt z kampanią. Zawiera informacje związane z obsługą pojedynczego zgłoszenia.
Ważne
Żeby dodać do systemu sprawę, będziesz potrzebować:
- Identyfikator kontaktu – znasz go ze scenariusza dodawania kontaktu, ze scenariusza synchronizacji kontaktów lub uzyskasz przez wyszukiwanie.
- Identyfikator kampanii – te dane uzyskasz od nas.
To minimalny wymagany zestaw danych do założenia sprawy. Wszystkie pozostałe informacje zamieszczasz według swoich potrzeb.
POST IntegrationApi/Case
{ "campaignId": "BC83823E-7AED-4977-AA22-3D1FD4B620B6", "recordID": "9d4b79dd-5205-4b36-abd7-f63e4192b197", "extendedData": { "TextField11": "Jedno z wielu pól dodatkowych do których można przekazać dane powiązane ze sprawą." } }
Dobre praktyki
Identyfikator dobrze jest zapisać w swoim systemie. Ułatwi to późniejsze wprowadzanie zmian w sprawie, na przykład zmianę status, przekazanie źródła pochodzenia sprawy lub dodanie numeru identyfikacyjnego systemu zewnętrznego (CRM, ERP).
Synchronizacja jest akcją uzupełniającą do scenariusza dodawania kontaktów.
Pomocne
Synchronizacja jest procesem umożliwiającym:
- Aktualizowanie listy kontaktów, bez powielania wpisów, mimo że wprowadzana lista może zawierać mieszaninę kontaktów już dodanych do SCC wcześniej i nowych.
- Aktualizowanie danych w istniejących kontaktach.
Ważne
Do synchronizacji danych kontaktu będą potrzebne:
- Nazwa pola, według którego ma zostać określone czy jest to nowy kontakt do dodania, czy istniejący do aktualizacji danych – żeby synchronizacja zadziałała prawidłowo musi być to pole zawierające wartości unikatowe dla każdego wpisu.
- Dane kontaktu do dodania lub aktualizacji.
POST IntegrationApi/Record/Upsert
Przykład synchronizacji danych po polu Email, w którym przechowywane są informacje o adresie poczty elektronicznej kontaktu:
{ "record": { "name": "Nazwa", "firstName": "Jan", "lastName": "Testowski", "phoneNumber1": "123456789", "email": "jan.testowski@systell.eu", "region": "jan.testowski@systell.pl" }, "syncFields": [ "record.region" ] }
{ "operationName": "INSERT", "records": [ { "id": "aeca92df-6aa9-4eab-a844-7811a9989d72", "recordNumber": "R9LCH9T1W1", "lastUse": "1899-12-31T23:00:00Z", "lastActiveUse": "1899-12-31T23:00:00Z", "timeOfCreation": "2023-08-21T11:38:17Z", "timeOfModification": "2023-08-21T11:38:17Z", "recordItems": [], "recordType": { "key": "efd810b0-f462-4e01-9160-b69621b78c58", "name": "RECORD_TYPE_RECORD", "description": "Jestem ciekaw ile się tekstu tu zmieści (Kontakt)" } "parent": null, "children": null, "guardian": null, "name": "Nazwa", "firstName": "Jan", "lastName": "Testowski", "address": "", "addressNumber": "", "city": "", "region": "jan.testowski.systell.pl", "postCode": "", "phoneNumber1": "123456789", "phoneNumber2": "", "customKey": "", "blocked": 0, "lifeSpan": null, "nextId": "R9LCH9T1W1", "email": "jan.testowski@systell.eu", "nip": null, "pesel": null, "regon": null, "krs": null, "position": null } ] "succeeded": true }
{ "operationName": "UPDATE", "records": [ { "id": "aeca92df-6aa9-4eab-a844-7811a9989d72", "recordNumber": "R9LCH9T1W1", "lastUse": "1899-12-31T23:00:00Z", "lastActiveUse": "1899-12-31T23:00:00Z", "timeOfCreation": "2023-08-21T11:38:17Z", "timeOfModification": "2023-08-21T11:41:37Z", "recordItems": [], "recordType": { "key": "efd810b0-f462-4e01-9160-b69621b78c58", "name": "RECORD_TYPE_RECORD", "description": "Jestem ciekaw ile się tekstu tu zmieści (Kontakt)" } "parent": null, "children": null, "guardian": null, "name": "Nazwa", "firstName": "Jan", "lastName": "Testowski", "address": "", "addressNumber": "", "city": "", "region": "jan.testowski.systell.pl", "postCode": "", "phoneNumber1": "123456789", "phoneNumber2": "", "customKey": "", "blocked": 0, "lifeSpan": null, "nextId": "R9LCH9T1W1", "email": "jan.testowski@systell.eu", "nip": null, "pesel": null, "regon": null, "krs": null, "position": null } ] "succeeded": true }
Pomocne
Pamiętaj, że jeśli masz pytania lub potrzebujesz rozwiązania problemu z samodzielną integracją, zawsze możesz liczyć na nasz zespół specjalistów i skontaktować się z nami.