Ułatwia ona dzwonienie, transferowanie i przechowywanie kontaktów. Dzięki książce adresowej możesz zapisywać swoje własne kontakty, które będą widoczne tylko dla Ciebie lub dla wszystkich użytkowników systemu. Za pomocą książki adresowej możesz również zadzwonić do pracowników Twojej organizacji, dzięki integracji z firmowym Active Directory (przy pomocy LDAP) oraz centralą telefoniczną 3CX.
Za pomocą książki adresowej możesz dodawać i usuwać kontakty. Kontakty, które dodajesz mogą być publiczne (widoczne dla wszystkich użytkowników) lub prywatne (widoczne tylko dla użytkownika, który je dodaje).
Jeżeli chcesz dodać wiele kontaktów możesz zaimportować je z pliku.
Uwaga! Dla kontaktów zaimportowanych z LDAP lub centrali 3CX dane uzupełniają się automatycznie i części z nich nie można edytować.
Uwaga! Niektóre informacje dotyczące kontaktów pobranych z LDAP lub centrali 3CX, czy też dodane przez innego użytkownika nie są edytowalne. Nie da się również usunąć takich wpisów. Dla kontaktów, które prezentują użytkowników systemu, nie możesz edytować pól Imię i Nazwisko oraz Telefon firmowy.
Funkcja ta daje możliwość dzwonienia do pracowników firmy na podstawie danych z LDAP np. na numer komórkowy pracownika lub numer DDI (Direct Dial-In number). Możliwa jest też integracja książki adresowej z numerami wewnętrznymi, pochodzącymi z centrali telefonicznej 3CX.
Kiedy integracja z LDAP lub z 3CX jest uruchomiona, wtedy kontakty z tych źródeł automatycznie pojawiają się w książce adresowej. Kontakty te są również automatycznie aktualizowane. Ze względu na to, że kontakty LDAP i numery wewnętrzne 3CX pochodzą z zewnętrznych źródeł, niektóre z danych takich kontaktów nie można edytować np. Imię i Nazwisko lub Numer firmowy.
Za pomocą książki adresowej możesz zadzwonić z SCC do kontaktu, który ma tylko numer zapisany w LDAP. Możesz również transferować połączenia do osób, które pracują w organizacji, a nie są użytkownikami SCC.
Dla kontaktów pobranych z 3CX i LDAP nie jest dostępny status obecności (presence).
Mamy organizacje, w której pracuje 300 pracowników:
Numery wszystkich 300 pracowników znajdziesz w książce adresowej. Dla pracowników korzystających z telefonii przez 3CX znajdziesz numer wewnętrzny, a dla pracowników skatalogowanych w LDAP znajdziesz numery telefoniczne tam zapisane np. numer DDI (bezpośredni numer na biurko) lub numer komórkowy. Możesz więc skontaktować się nie tylko z użytkownikami SCC, ale też pozostałymi pracownikami w organizacji.
W książce adresowej masz możliwość dodania kontaktu do ulubionych. Dzięki temu będzie się on wyświetlał na początku listy kontaktów. Jest to przydatne w momencie, kiedy masz dużo kontaktów na liście, ale do niektórych z nich dzwonisz częściej.
Są 2 sposoby na dodanie numeru telefonu do ulubionych:
Wyszukiwanie kontaktu jest bardzo proste. Wystarczy w górnym oknie wyszukiwania wpisać wymaganą frazę. Wyszukiwać możemy nie tylko po imieniu i nazwisku, ale też po numerze telefonu, stanowisku czy dziale. Dzięki temu np. gdy klient dzwoni do Ciebie ze specyficzną sprawą, związaną np. z księgowością, wystarczy wpisać nazwę stanowiska w książce adresowej.
Przy wyszukiwaniu w książce adresowej po kliknięciu Enter połączenie wykonuje się do pierwszego kontaktu, który jest widoczny na liście.
Dla kontaktów, które są użytkownikami SCC prezentowany jest status obecności. Status przydatny jest, kiedy chcesz zadzwonić do innego użytkownika SCC lub przekazać mu połączenie. Dzięki statusowi obecności wiesz, czy dany użytkownik jest zajęty lub, czy może w tym momencie rozmawiać.
Status dostępności widoczny jest w postaci kolorowej kropki przy awatarze kontaktu w książce adresowej.
Dostępny kiedy agent jest zalogowany i nie rozmawia.
W trakcie rozmowy kiedy agent jest zajęty tzn. rozmawia, inicjuje połączenie wychodzące lub właśnie ma połączenie przychodzące.
Wylogowany kiedy agent jest wylogowany z systemu.
Nieznany kiedy status jest nieznany np. agent nigdy nie logował się do systemu lub wyłączył softphone.
Przerwa kiedy agent jest na przerwie lub jest w trakcie pracy po rozmowie.
Statusy dostępności widoczne są tylko dla użytkowników Systell Contact Center. Nie są one dostępne dla kontaktów pobranych automatycznie z centrali 3CX oraz użytkowników Active Directory przez protokół LDAP.
Status obecności odwzorowuje stan telefonu i stan zalogowania do systemu SCC. Status obecności nie pokazuje trybów praca/przerwa.
Połączenia wewnętrzne nie są blokowane w żadnym ze statusów dostępności.