Centrum pomocy / Konfiguracja email

Konfiguracja email

Pracując z Systell Contact Center możesz korzystać z różnych kanałów kontaktu z klientami, dobranych zależnie od stosowanego procesu biznesowego. Aby Twój zespół konsultantów mógł rozpocząć pracę obejmującą korespondencję email, konieczna będzie konfiguracja skrzynek, wychodzącej i przychodzącej oraz przypisanie ich odpowiednim użytkownikom.

Konfiguracja skrzynki wychodzącej email

Pomocne

Systemowa skrzynka poczty wychodzącej email będzie potrzebna zarówno do obsługi automatycznie wysyłanych wiadomości, jak i do korespondencji prowadzonej przez konsultantów w obrębie obsługi sprawy. Do którego celu ma służyć określisz w parametrach konfiguracji w polu Typ skrzynki.

Aby przypisać skrzynkę do systemu Systell Contact Center:
1. Wybierz widok Konfiguracja z lewego paska menu i dalej z sekcji E-mail pozycję Poczta wychodząca email (SMTP).

2. Wybierz + Dodaj.

konfiguracja poczty wychodzącej email

3. Uzupełnij potrzebne informacje:

Adres serwera SMTP – tę informację znajdziesz na stronie dostawcy Twojej poczty elektronicznej.

Port – to oznaczenie także podaje dostawca.

Informacje o serwerach i portach najbardziej popularnych dostawców poczty email znajdziesz niżej.

Adres email – tutaj podaj adres email, z którego chcesz korzystać do obsługi Twojego Contact Center.

Nazwa użytkownika – wpisz login do Twojej skrzynki mailowej.

Hasło – podaj hasło do Twojej skrzynki mailowej.

Typ skrzynki: Skrzynka mailowa użytkownika – tutaj na razie nic nie zmieniaj – teraz konfigurujesz konto pocztowe dla konsultantów.

Nazwa nadawcy – jeśli zostawisz to pole puste, odbiorcy Twoich wiadomości, jako nazwę nadawcy zobaczą Twój adres email. Żeby zamiast niego wyświetlała się na przykład nazwa Twojej firmy, wpisz ją tutaj.

nazwa nadawcy zamiast adresu email - przykład

Adres email odpowiedzi – gdy pozostawisz to pole puste, odpowiedzi na wysłane przez Ciebie wiadomości będą trafiać do przypisanych im spraw w systemie. Jeśli mają być wysyłane gdzieś indziej, tu wpisz adres.

Adres email UDW – kopia każdej wiadomości wysłanej z systemu będzie trafiała na podany tu adres email. Jeśli ta funkcja nie jest Ci potrzebna, zostaw to pole puste.

 

Poczta Office 365 – zaznacz, jeśli konfigurujesz poświadczenie dwuetapowe Microsoftu.

SSL – zaznacz jeśli w danych od Twojego dostawy poczty jest podana informacja na ten temat.

Dla akcji w procesie: jest zaznaczone – tu nic nie zmieniaj.

Aktywny: jest zaznaczone – tu nic nie zmieniaj.

4. Kliknij OK, żeby zapisać ustawienia.

Pomocne

Parametry, które trzeba uzupełnić według informacji podawanych przez dostawcę poczty elektronicznej, znajdziesz przy pomocy wyszukiwarki internetowej. Wpisz nazwę Twojego dostawcy np. Gmail, Wp czy Onet i dopisz SMTP.

Pomocne

Gmail

Ważne

Dla logowania wieloskładnikowego do skrzynek @gmail.com konfiguracja może wymagać dodatkowych kroków.

Przykład konfiguracji niżej.

Pomocne

Microsoft Office

Ważne

Dla logowania wieloskładnikowego do skrzynek office365 konfiguracja może wymagać dodatkowych kroków.

Pomocne

Onet

Pomocne

Wirtualna Polska

Ważne

Skrzynki @wp.pl mogą nie obsługiwać SMTP wymaganego do skonfigurowania skrzynki poczty przychodzącej dla systemu Ststell.

Konfiguracja skrzynki przychodzącej email

1. Wybierz widok Konfiguracja z lewego paska menu i dalej z sekcji E-mail pozycję Poczta przychodząca email.

2. Wybierz + Dodaj.

konfiguracja skrzynki poczty przychodzącej

3. Uzupełnij potrzebne informacje:

Typ konta: IMAP – tu nic nie zmieniaj.

Nazwa serwera – znajdziesz na stronie dostawcy Twojej poczty elektronicznej (na przykład imap.gmail.com).

Port – tę informację także podaje dostawca.

Nazwa użytkownika – podaj login do Twojej skrzynki mailowej.

Hasło – wpisz hasło do Twojej skrzynki mailowej.

SSL – zaznacz to pole, jeśli w danych od Twojego dostawcy poczty jest informacja na ten temat.

Typ skrzynki: Skrzynka mailowa użytkownika będzie mogła służyć tylko do korespondencji bezpośredniej z agentem. Żeby odpowiedzi klientów trafiały do właściwych spraw – ustaw Kolejka przychodząca.

Częstotliwość odświeżania: 2 – określa, co ile minut system będzie sprawdzał, czy na Twoją skrzynkę przyszły nowe wiadomości. Dwie minuty to całkiem często, możesz nic nie zmieniać w tym polu.

Domyślna: jest zaznaczone – tu nic nie zmieniaj.

Aktywność: jest zaznaczone – tu nic nie zmieniaj.

Poczta Office 365 – zaznacz, jeśli konfigurujesz poświadczenie dwuetapowe Microsoftu.

Foldery – na razie lista rozwijana jest pusta. Kliknij Pobierz foldery, aby pojawiły się pozycje do wyboru, będą to nazwy katalogów, znajdujących się na Twojej skrzynce mailowej. Wybierz, z których z nich chcesz aby korzystał system. Domyślnie zaznaczona jest skrzynka odbiorcza, możesz nic nie zmieniać w tym polu.

4. Kliknij OK, żeby zapisać ustawienia.

Przypisanie skrzynek email użytkownikom

Aby skonfigurowane wcześniej skrzynki poczty przychodzącej i wychodzącej mogły być wykorzystywane przez Ciebie i Twoich konsultantów, konieczne jest przypisanie ich do konkretnych użytkowników. W tym celu postępuj zgodnie z instrukcją poniżej.
1. Wybierz widok Użytkownicy z lewego paska menu i dalej Edycję użytkownika, któremu chcesz udostępnić obsługę poczty elektronicznej.

2. Przejdź do zakładki Mail.

3. W sekcji Konta pocztowe wybierz + Dodaj. Po prawej stronie rozwinie się formularz do ustawienia skrzynki poczty przychodzącej dla tego użytkownika.

4. Zaznacz Istniejąca, aby wybrać z listy skonfigurowany już adres. Zaznacz także pole Domyślna.

5. Zapisz.

6. W sekcji Serwery poczty wychodzącej (SMTP) również wybierz + Dodaj.

7. W formularzu Właściwości zaznacz Istniejąca i tu także wybierz z listy skonfigurowany wcześniej adres. Zaznacz pole Domyślna.

8. Zapisz.

9. Potwierdź ustawienia dla danego użytkownika, klikając OK.

Teraz, gdy zalogujesz się na użytkownika, który ma już przypisane konta pocztowe, będziesz mógł wysyłać wiadomości email.

ikona wysyłania email

Dobre praktyki

Przykładowa konfiguracja dla konta pocztowego Gmail

Dobre praktyki
1,
Utwórz konto pocztowe Gmail. Będzie to wymagało od Ciebie podania podstawowych danych, w tym ustalenia hasła.

Jednak na potrzeby wykorzystania poczty Gmail jako skrzynki poczty przychodzącej w SCC, będzie potrzebna aktywacja weryfikacji dwuetapowej.
Kod dostępu wygenerowany w tym procesie będziesz wprowadzać w parametry konfiguracji skrzynki w pole Hasło.

  • Uruchom stronę z konfiguracją swojego konta.

  • W menu wybierz Bezpieczeństwo.

  • Aktywuj weryfikację dwuetapową postępując zgodnie z kolejnymi instrukcjami.

  • Dodaj hasło.

  • Wygeneruj kod. Wstawisz go w pole Hasło podczas konfiguracji skrzynki w Systell Contact Center.

Dobre praktyki

2.
Zaloguj się do Systell Contact Center na konto administratora lub managera i przejdź do Konfiguracja. Wybierz Poczta wychodząca email (SMTP) i skonfiguruj skrzynkę zgodnie z instrukcją.

  • Dodatkowo, w zakładce Podpis, możesz ustawić automatycznie dodawany do wiadomości podpis.
    Korzystając z opcji Zmienne, możesz wstawić na przykład imię i nazwisko użytkownika (system będzie uzupełniał dane zgodnie z tymi przypisanymi do konta, z którego wysyłana jest wiadomość).

  • Po zatwierdzeniu konfiguracji skrzynki przez OK, zobaczysz na liście dodaną skrzynkę.

Dobre praktyki

3.
Na liście konfiguracji wybierz Poczta przychodząca email i skonfiguruj skrzynkę zgodnie z instrukcją.

Ważne

Dzięki konfiguracji Typ skrzynki Kolejka przychodząca, gdy konsultant wyśle email ze sprawy (ważne aby nie usunął z tytułu wiadomości numeru sprawy w nawiasie kwadratowym), a klient skorzysta z funkcji Odpowiedz (bez wprowadzania zmian w temacie), wiadomość zwrotna zostanie dołączona do tej samej sprawy.

Dobre praktyki

4.
Tak przygotowane skrzynki przypisz w Użytkownicy do konta wybranego agenta, jak jest to opisane w instrukcji.
Gdy konsultant zaloguje się do systemu, na Dashboard będzie miał dostępny kafelek z licznikiem dziennym wiadomości email i będzie mógł prowadzić korespondencję z klientami.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Wzorce wiadomości mail

Funkcjonalność, która jest przydatna w momencie, kiedy proces wymaga wysyłania takich samych wiadomości do różnych kontaktów – mogą być wykorzystane przez agentów lub akcje w procesie. Wzorzec jest stałym fragmentem wiadomości, który jest wczytywany na początku przygotowania maila. Więcej szczegółów znajdziesz w artykule https://support.systell.pl/manager-guide/wzorce-wiadomosci-email/.

Czy artykuł był pomocny?