Centrum pomocy / Dodawanie konta użytkownika

Dodawanie konta użytkownika

Użytkownik w Systell Contact Center (SCC) to osoba, która jest zalogowana do systemu i aktywnie z niego korzysta. Może nim być:

  • Konsultant/telemarketer/agent, który kontaktuje się z klientami,
  • Menedżer, zarządzający pracą konsultantów,
  • Kierownik danego działu,
  • Pracownik danego działu (np. Działu Rozliczeń, Działu Windykacji, Działu Sprzedaży, Działu Reklamacji) itp.

W zależności od przydzielonej danemu pracownikowi roli, można konfigurować i zarządzać uprawnieniami, jakie posiada on do poszczególnych funkcjonalności i modułów systemu. Uprawnieniami można zarządzać nie tylko per rola, ale również per użytkownik (szczegóły w artykule Zarządzanie uprawnieniami).

Wszystkie te funkcje znajdują się w widoku Użytkownicy, gdzie masz dostęp do wszystkich Twoich podwładnych i w tym miejscu możesz nimi zarządzać, bądź też filtrować ich listę.

Jak dodać konto nowego użytkownika?

Konto nowego użytkownika możesz utworzyć tylko z poziomu użytkownika o odpowiednich uprawnieniach, w tym wypadku jest to manager oraz administrator. W self-service taką rolę pełni użytkownik początkowy. 

  1. Wejdź do widoku Użytkownicy, a następnie w zakładkę o takiej samej nazwie.
  2. Kliknij + Dodaj użytkownika.
  3. Wypełnij niezbędne dane w poszczególnych zakładkach panelu Właściwości użytkownika:
    • Ogólne,
    • Telefon,
    • Mail,
    • Prawa,
    • Podsłuch rozmów.
Pomocne

Niezbędnymi danymi do utworzenia konta użytkownika są: login, hasło i rola.
Pozostałe dane są opcjonalne i ich wypełnienie będzie zależeć od nadanej roli oraz specyfiki działalności przedsiębiorstwa.

Zakładka Ogólne

Pozwala na wprowadzenie następujących danych:

  1. Imię – imię użytkownika
  2. Nazwisko – nazwisko użytkownika
  3. Rola – określa dostęp użytkownika do opcji systemu
  4. Login – nazwa użytkownika wykorzystywana w procesie logowania
  5. Hasło – hasło użytkownika wykorzystywane w procesie logowania (hasła są szyfrowane)
  6. Czas bezczynności (sekundy) – czas, po którym następuje automatyczne wylogowanie w przypadku braku aktywności użytkownika (czas bezczynności podawany jest w sekundach)
  7. Telefonjeżeli użytkownik w roli Agent nie wybierze numeru telefonu w procesie logowania to do obsługi dzwonienia zostanie użyty wpisany w to pole numer.
  8. Email – email przypisany do użytkownika w procesie logowania do systemu
  9. Opis – dodatkowe informacje o użytkowniku
  10. Numer agenta – użytkownikowi można nadać unikalny numer, należy wpisać go z klawiatury
  11. Stanowisko
  12. Przekaż oddzwonienia prywatne do – powoduje przekazanie aktualnych i przyszłych oddzwonień oraz potwierdzeń użytkownika innemu użytkownikowi w roli Agent. Opcja dostępna tylko w roli Agent.
  13. Przełożony – przełożony użytkownika w roli Agent. Opcja dostępna tylko w roli Agent.

Zakładka Telefon

W tym miejscu wprowadzisz dane dotyczące konfiguracji użytkownika na centrali telefonicznej i podłączenia jego konta SIP do systemu.

  1. Typ telefonu – możesz wybrać pomiędzy następującymi opcjami:
    • Brak obsługi telefonu – panel Agenta pracuje w trybie CRM – nie ma możliwości wykonywania połączeń, przyciski panelu nawigacyjnego są ukryte (przyciski telefonu oraz dialera, PDS, pobrania rekordu, …);
    • Telefon stacjonarny
    • Telefon wbudowany w panel Agenta (softphone w przeglądarce) – panel Agenta pracuje z telefonem wbudowanym w przeglądarkę;
    • 3CXPhone CTI;
    • 3CX Phone z Microsoft Teams;
    • 3CX Phone for Windows.
  2. Konto SIP – serwer SIP, do którego będzie łączył się użytkownik.
  3. Numer CLIP – numer, którym agent prezentuje się dzwoniąc do klienta.

Zakładka Mail

Pozwala Ci na skonfigurowanie konta pocztowego użytkownika oraz serwera poczty wychodzącej (SMTP).

Konto pocztowe:

  1. Kliknij przycisk + Dodaj w sekcji Konta pocztowe.
  2. W sekcji Właściwości, która pojawi się po prawej stronie, wybierz pomiędzy istniejącą konfiguracją konta pocztowego w systemie w zakładce Konfiguracja – poczta przychodząca email, a wypełnieniem danych nowego konta:
    • Typ konta – wybór typu IMAP
    • Adres serwera konta pocztowego
    • Port dla serwera konta pocztowego
    • Nazwa użytkownika na serwerze pocztowym
    • Hasło dla tego użytkownika
    • SSL – czy poczta ma być szyfrowana
    • Częstotliwość odświeżania skrzynki odbiorczej
    • Domyślny – konto pocztowe będzie kontem domyślnym dla tworzonego użytkownika; z tego konta będą domyślnie wysyłane wiadomości e-mail w sytuacji, kiedy użytkownik będzie miał możliwość korzystania z kilku kont email
    • Aktywność – zaznaczenie, czy konto jest aktywne dla systemu contact center

konfiguracja skrzynki poczty przychodzącej

Serwer poczty wychodzącej (SMTP):

  1. Kliknij przycisk + Dodaj w sekcji Serwery poczty wychodzącej (SMTP).
  2. W sekcji Właściwości, która pojawi się po prawej stronie, wybierz pomiędzy istniejącą konfiguracją serwera poczty wychodzącej w systemie w zakładce Konfiguracja – poczta wychodząca email (SMTP), a wypełnieniem danych nowego serwera:
    • Adres serwera SMTP
    • Port dla serwera SMTP
    • Adres email użytkownika serwera
    • Nazwa użytkownika serwera
    • Hasło dla tego użytkownika
    • SSL – czy poczta ma być szyfrowana
    • Domyślny – ustawienie domyślnego serwera dla poczty wychodzącej

konfiguracja poczty wychodzącej email

Pomocne

Przykład: Konfiguracja ustawień serwera poczty wychodzące dla konta GMAIL
Adres serwera SMTP: smtp.googlemail.com
Port: 465
Adres email: jan.kowalski@gmail.com
Nazwa użytkownika: jan.kowalski@gmail.com
Hasło: P@ssword
SSL: tak

Zakładka prawa:

 

W edycji użytkownika w zakładce Prawa istnieje możliwość nadania uprawnień dla Agentów:

  • Historia kontaktu – pozwala na podgląd historii dla danego kontaktu.
  • Notatki kontaktu – pozwala zapisywać notatki przy danym kontakcie.
  • Skrót Ctrl + P dozwolony – pozwala na drukowanie danej strony.
  • Skrót Ctrl + S dozwolony – pozwala na zapisywanie danej strony.
  • Menu kontekstowe dozwolone.
  • Zrzut ekranu dozwolony – pozwala na robienie Agentom zrzutów ekranu.

Zakładka Podsłuch rozmów

Zakładka dostępna tylko podczas tworzenia nowego użytkownika, którego rola jest określona jako Administrator.

Dostępne opcje dotyczące podsłuchu rozmów:

  1. Brak,
  2. Zewnętrzna aplikacja,
  3. Tradycyjny telefon,
  4. Zewnętrzna aplikacja via protokołu tel.

Przekazywanie oddzwonień i potwierdzeń

Istnieje możliwość przekazania oddzwonień i potwierdzeń agenta A do agenta B.

By ustawić przekazanie oddzwonień:

  1. Przejdź z konta administratora lub menedżera do zakładki Użytkownicy, a następnie do edycji agenta, którego oddzwonienia i potwierdzenia chcesz przekazać.
  2. W zakładce Ogólne w polu Przekaż oddzwonienia prywatne do wybierz agenta, któremu oddzwonienia i potwierdzenia mają zostać przekazane.
  3. Zatwierdź swój wybór klikając OK. Od tego momentu wszystkie dotychczasowe i przyszłe oddzwonienia agenta A będą dostępne dla agenta B.

Wybranie w polu Przekaż oddzwonienia prywatne do opcji — brak — oznacza, że oddzwonienia i potwierdzenia nie są przekazywane nikomu, a wcześniejsze przekazanie zostaje cofnięte.

Pomocne

Agent, któremu są przekazywane oddzwonienia i potwierdzenia musi być przydzielony do kampanii, która zawiera te oddzwonienia i potwierdzenia. W przeciwnym przypadku agent nie będzie widział przekazanych oddzwonień i potwierdzeń.

Przeniesienie Agenta do archiwum

Użytkownik w roli menedżera może przenosić agentów do archiwum. Przeniesienie do archiwum spowoduje usunięcie agenta z listy agentów menedżera, ale nie usunie go z systemu. Agent przeniesiony do archiwum jest nadal widoczny dla użytkownika w roli administrator. 
Przeniesienie agenta przez menedżera do archiwum powoduje: 

  1. Usunięcie Agenta z listy w zakładce Agenci.
  2. Zniknięcie Agenta z listy we właściwościach Kampanii na zakładce Agenci.

Agent przeniesiony do archiwum będzie nadal widoczny we właściwościach Kampanii w zakładce Agenci jeżeli jest on przydzielony do tej kampanii.

  1. Usunięcie agenta z filtrów w raportach, pozostawienie agenta na wszystkich raportach.

Usuwanie konta użytkownika

Jedną z funkcji zarządzania i konfiguracji użytkowników jest usuwanie konta użytkownika. Żeby to zrobić należy zalogować się na użytkownika posiadającego uprawnienia administratora.
Aby usunąć konto użytkownika:

  1. Przejdź do widoku Użytkownicy. 
  2. Znajdź na liście Agenta, którego chcesz usunąć.
  3. Wybierz Usuń.

Ważne

Pamiętaj, że opcja Usuń pozbywa się użytkownika na stałe i nie ma możliwości jego przywrócenia. Jeśli chcesz dalej widzieć go we właściwościach Kampanii oraz Raportach możesz przenieść go do archiwum.

Czy artykuł był pomocny?