Centrum pomocy / 3CX – dodawanie użytkowników – uniwersalny poradnik

3CX – Dodawanie użytkowników

3CX – Jak dodać użytkownika poprzez wybrane opcje

Opcję, które będą prezentowane przy dodawaniu użytkownika to :

  1. Klonowanie użytkownika – jak to zrobić i jakie rzeczy się przenoszą ?
  2. Dodanie użytkownika ręcznie – jak najszybciej dodać użytkownika i ustawić na nim uniwersalne pola
  3. Dodanie użytkownika do puli numerów przychodzących

Klonowanie użytkownika – jak to zrobić i jakie rzeczy się przenoszą ?

Klonować użytkownika mogą osoby, które mają odpowiednie uprawnienia w systemie.

 

Aby sklonować użytkownika należy:

  1. wybrać Abonenci -> zaznaczamy jednego użytkownika -> kopiuj ustawienia abonenta.
  2. Wybieramy Nr wewnętrzny, imię, nazwisko, email, nr komórkowy, numer Caller ID.
  3. W opcjach numeru wewnętrznego możemy skopiować
    1. Ustawienia poczty głosowej – wygeneruje się nowy PIN
    2. Reguły przekierowań i wyjąteki
    3. BFL
    4. Opcje
    5. Uprawnienia

Dodanie użytkownika ręcznie – jak najszybciej dodać użytkownika i ustawić na nim uniwersalne pola

Aby szybko dodać użytkownika należy:

  1. wybrać Abonenci -> klikamy opcje dodaj lub korzystamy z opcji wyżej wymienionej opcji klonowania..
  2. Wpisujemy numer wewnętrzny i opcjonalnie jednak zalecamy:
    1. Imię, nazwisko i adres mailowy na który wyślemy link powitalny.
    2. Jeśli chcemy prezentować się innym numerem to ustawiamy Caller ID
  3. Przypisujemy numer DID poprzez opcji „Dodaj numer DID/DDI” – jeśli mamy wolny numer w naszej puli to będzie numer na który będzie można się dodzwonić.
  4. Wyłączamy pocztę głosową
  5. Przekierowania – na każdym statusie ustawiamy w zakładkach połączeń na opcje „zakończ połączenie” i ustawiamy na statusie dostępny 200 sekund.
  6. Provisioning telefonów i BFL zostają bez zmian.
  7. Opcje – wyłączamy/włączamy nagrywanie
  8. zapisujemy
  9. Wchodzimy w grupy i wyrzucamy z grupy DEFAULT użytkownika, a następnie dodajemy do wybranej przez nas grupy nowy numer

Tymi ustawieniami najszybciej ustawimy nowego użytkownika

Dodanie użytkownika do puli numerów przychodzących

Dodać użytkownika do puli abonentów możemy w dwóch opcjach:

  1. Abonenci -> wybieramy użytkownika
    1. Klikamy w Direct Inbound Dialing (DID) -> Dodaj numer DID/DDI
    2. Wybieramy numer DID/DDI z puli dostępnych numerów
  2. Wchodzimy w Reguły przychodzące
    1. Dodaj regułę DID
    2. Opcjonalnie nazywamy reguły
    3. wybieramy numer DID
    4. Możemy przekierować połączenie na:
      1. Numer wewnętrzny
        1. są to kolejki, IVR, numery użytkowników
      2. Skrzynkę głosową, bezpośrednio na numer wewnętrzny, faks lub VAD’y

Reguły numerów przychodzących

Do dodania lub edycji reguł połączeń przychodzących będziemy potrzebować uprawnień menadżerskich (Administracja systemem telefonicznym)  na użytkowniku w 3CX. Domyślnie te uprawnienia nie są uruchamiane dla operatora.

 

  1. Wchodzimy w zakładkę reguły przychodzące i klikamy dodaj regułę DID lub klikamy na obecny numer
  2. Wybieramy przyjazną nazwę dla numeru w przypadku dodania nowej reguły wybieramy dostępny numer DID
  3. Przekierowujemy połączenia na dany numer, kolejkę, czy IVR
Czy artykuł był pomocny?