Centrum pomocy / 3CX Switchboard

3CX Switchboard

Switchboard – konsola użytkownika

Zarządzanie połączeniami przychodzącymi jest niezbędne w celu zapewnienia efektywności pracy call center. W szczególności w sytuacji natężonego ruchu, gdy administratorzy muszą zająć się przenoszeniem połączeń i kolejkami, by zapewnić płynność przyjmowania zgłoszeń i zminimalizować czas oczekiwania klientów na rozmowę z agentem.

Taką możliwość daje aplikacja 3CX, która ułatwia monitorowanie statusu agentów oraz odbieranie i przekazywanie połączeń.  Dzięki niej, przede wszystkim:

  • korzystający z aplikacji 3CX może zobaczyć innych użytkowników oraz ich statusy,
  • agent może zarządzać swoimi połączeniami,
  • menedżer może zarządzać połączeniami oraz kolejkami.

Jak przejść do Switchboardu 3CX?

Aby przejść do Switchboardu 3CX kliknij ikonę znajdującą się w dolnym menu głównego okna aplikacji 3CX lub , a następnie wybierz jeden z dostępnych widoków.

Widoki Switchboardu 3CX

Switchboard 3CX może być dostosowany do wybranego sposobu zarządzania ruchem. Służy do tego wybór odpowiedniego widoku. W zależności od pełnionej przez użytkownika roli, może on wybrać spośród następujących widoków:

  • Użytkownika,
  • Recepcjonisty,
  • Menedżera,
  • Menedżera kolejki,
  • Wallboard.

Użytkownik

Widok Użytkownika dostępny jest dla wszystkich korzystających z aplikacji. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie statusu innych użytkowników. Użytkownicy mogą również przekazywać połączenia, zostawiać pocztę głosową, komunikować się ze współpracownikami, inicjować konferencje i czatować.

Recepcjonista

Widok dla użytkowników, którzy potrzebują sprawnego i szybkiego odbierania i przekazywania połączeń. Umożliwia on monitorowanie trwających połączeń w dowolnym momencie oraz transferowanie ich. Ponadto inicjowanie konferencji, zawieszanie lub przerywanie trwających połączeń. Użytkownik w tym widoku może również odbierać, odrzucać lub przekierowywać połączenia, a także przekazywać połączenia za pomocą prostego przeciągania i upuszczania na nazwie wybranego użytkownika.

Menadżer

Widok ten dostępny jest dla menedżerów. Umożliwia monitorowanie personelu, połączeń przychodzących i kolejek. Dzięki niemu użytkownicy mają dostęp do funkcji widoków Recepcjonista oraz Menadżer kolejki. Co ważne, menedżer może również interweniować podczas połączeń, podejmując różnego typu akcje, takie jak:

  • komunikowanie się z pracownikiem za pomocą funkcji szeptu,
  • dołączenie się do rozmowy za pomocą funkcji wtrąć się.

Menadżer kolejki

dostępny dla menedżera,

Widok Menadżer kolejki daje wgląd w całą aktywność kolejki na jednym ekranie. Dzięki niemu użytkownik może zobaczyć aktywności połączeń w poszczególnych kolejkach. Menadżer kolejki może w łatwy sposób odebrać, przekierować lub odrzucić połączenie. Może również przypisać połączenie do wybranego agenta za pomocą prostej funkcji przeciągnij i upuść.

Wallboard

Bardzo przydatnym dla menedżera widokiem jest Wallboard. Daje on wgląd w statystyki kolejki w czasie rzeczywistym. Dzięki widokowi Wallboardu, który śledzi wszystkie połączenia: odebrane, trwające lub porzucone, możliwa jest ocena wydajności pracowników.

Ustawienia Switchboard

Switchboard może być personalizowany według potrzeb użytkownika. Aby przejść do ustawień Switchboardu, kliknij ikonę znajdującą się obok pola wyboru widoku. Na ekranie pojawi się okno umożliwiające zmianę takich ustawień, jak: filtry połączeń i widok statusu.

Czy artykuł był pomocny?