Pozyskane w ten sposób dane możesz wykorzystać do ulepszania działania swojej firmy, na przykład zwiększania jakości obsługi.
Korzystając z tego procesu, możesz monitorować także inne czynniki, jak choćby nastawienie określonej grupy odbiorców z Twojej bazy danych, do cech nowo wprowadzanego produktu. Jeśli przeprowadzisz badania odpowiednio wcześnie – możesz uniknąć nietrafionej inwestycji.
Pomocne
Pamiętaj, że jeśli masz pytania, potrzebujesz rozwiązania problemu lub usprawnienia przygotowanego przez nas procesu, zawsze możesz liczyć na nasz zespół specjalistów i skontaktować się z nami.
Korzyści biznesowe
- Zbierając opinie swoich klientów – dowiesz się, co możesz ulepszyć w procesie obsługi klienta.
- Wzmocnisz lojalność klientów i poprawisz budowane relacje, komunikując im, że ich opinia jest dla Ciebie ważna.
- Analizując oceny odbiorców dotyczące Twoich produktów i usług – poprawisz jakość i lepiej dopasujesz się do potrzeb rynku.
- Możesz uniknąć niepotrzebnego angażowania zasobów przedsiębiorstwa w projekty nieodpowiadające Twojej grupie odbiorców.
Kampania jest zdefiniowaną formą kontaktu z grupą klientów, korzystającą z przygotowanych wcześniej elementów, takich jak formularz obsługi sprawy.
Dla konsultanta obsługującego klientów w zakresie zbierania ich opinii, karty spraw w tej kampanii wystarczą do pracy, jednak pomocne będą także:
Do zarządzania procesem będą potrzebne także takie elementy jak:
Dobre praktyki
Sprawy w kampanii Ankieta Satysfakcji możesz tworzyć przez akcję na grupie kontaktów utworzonej przez dowolne filtrowanie. Na przykład, gdy chcesz zebrać oceny klientów obsłużonych (sprawy zamknięte) w kampanii BOK/Helpdesk.
Dobre praktyki
Jeśli chcesz dodać do kampanii konkretną osobę, użyj widoku Szukaj lub Kontakty. Kryterium poszukiwania może być na przykład imię, nazwisko lub numer telefonu.
Wejdź na kartę wybranego kontaktu i kliknij NOWA SPRAWA, aby utworzyć sprawę. Pamiętaj, że konsultant, aby stworzyć sprawę w danej kampanii musi być do niej przypisany.
Możesz też skorzystać z opcji Dodaj (plus w lewym, górnym roku okna), następnie Sprawa z agenta. Otworzy się karta nowej sprawy. W sekcji danych kontaktu masz do wyboru wyszukiwanie klienta istniejącego już w bazie lub utworzenie nowego.
Ważne
Aby konsultant, który ma za zadanie przeprowadzać ankietę, uzyskał dostęp do przygotowanej wcześniej grupy klientów – musi być dodany do listy użytkowników przypisanych do kampanii.
W tym celu:
- Wybierz z lewego paska menu Kampanie (dostępne dla managerów).
- Przy pozycji Ankieta satysfakcji, kliknij Edycja.
- Przejdź do zakładki Agenci i sukcesy.
- Wybierz z listy agenta lub zespół agentów, dodaj do listy i zapisz, klikając OK.
Na górnym pasku menu znajduje się lista rozwijana, z której należy wybrać jeden ze statusów. Szczególną uwagę zwróć na podział kolorystyczny. Statusy zielone oznaczają pracę, a czerwone przerwę.
Dobre praktyki
Określanie statusu, jest to aspekt istotny dla bieżącego monitorowania pracy zespołu ale także dla raportowania okresowego.
W przypadku korzystania w kampanii z połączeń przychodzących, właściwe oznaczenie dostępności jest szczególnie ważne, ponieważ wpływa na jakość obsługi, na przykład czas oczekiwania klienta na linii.
Dobre praktyki
Aby ułatwić pracę konsultanta:
- Raz przygotowane filtrowanie spraw po statusie i kampanii możesz zapisać w postaci zakładki i udostępnić wszystkim członkom zespołu. Lista będzie się aktualizować, gdy powstanie nowa sprawa lub gdy jakaś zostanie już obsłużona, a jej status zmieniony na inny.
- Gdy przypiszesz grupie spraw właściciela (konkretnego konsultanta, który będzie ich opiekunem), trafią one do indywidualnego widoku Moje zgłoszenia danego użytkownika. Na potrzeby monitorowania prac zespołu, sprawy te będą dla managera nadal widoczne także na liście Zgłoszenia i Sprawy. Ustawić właściciela możesz przy użyciu odpowiedniego filtrowania i zastosowania akcji na grupie spraw.
- Sprawom możesz nadawać też podwyższony priorytet (domyślnie wszystkie nowe sprawy mają ustawiony niski priorytet). Będzie to informacja dla konsultantów, które ze spraw powinni obsłużyć jako pierwsze.
Pomocne
Każdy Widok, taki jak na przykład Zgłoszenia możesz dostosować do swoich potrzeb:
- Ustawić sortowanie i filtrowanie danych. Zapisać filtrowanie w postaci zakładki wariantu widoku.
- Edytować listę widocznych przycisków filtrów.
- Edytować szerokość i kolejność kolumn oraz które z nich mają być widoczne.
- Zmienić wysokość wierszy.
Pomocne
Przycisk dzwonienia na obszarze danych kontaktu nie będzie aktywny, jeśli jesteś zalogowany na konto użytkownika w roli administrator lub manager, ponieważ są to role bez uprawnień do obsługi telefonu. Dostęp do tej opcji mają agenci.
Dobre praktyki
Pamiętaj o uzupełnianiu i uaktualnianiu danych kontaktu. Na przykład – to, że w kampanii Ankieta satysfakcji korzystasz tylko z telefonicznego kanału komunikacji, nie znaczy, że w przyszłości nie będziesz chciał przydzielić danego klienta do kampanii mailowej. Dobrze jest uwzględnić w scenariuszu rozmowy dla konsultantów także kompletowanie dodatkowych informacji.
Dobre praktyki
W scenariuszu rozmowy:
- Po nawiązaniu połączenia, konsultant powinien przywitać się, przedstawić i poprosić klienta o potwierdzenie chęci udziału w ankiecie.
- Przeprowadzając rozmowę, konsultant powinien zadać wszystkie pytania z listy i zaznaczyć uzyskane odpowiedzi w formularzu.
- Po zakończeniu ankiety, konsultant powinien podziękować rozmówcy i zapisać sprawę.
Ważne
Pamiętaj, że w razie potrzeby dodatkowych uwag dotyczących rozmowy – nie korzystaj z nieprzeznaczonych do tego celu pól tekstowych w formularzu, tylko z opcji Dodaj notatkę w zakładce Aktywności.
Dobre praktyki
Ustawianie dla sprawy właściwego statusu jest bardzo ważne.
Dzięki niemu konsultant nie musi otwierać karty sprawy, by sprawdzić, czy już dzwonił do danego klienta. Na widoku Zgłoszenia, sprawy o zmienionym statusie nie będą już widoczne w zakładce Nowe – czyli do podjęcia.
Bieżące aktualizowanie statusu sprawy umożliwia też monitorowanie pracy zespołu i przebiegu realizacji projektu oraz usprawnia zarządzanie.
Ważne
Pamiętaj kliknąć ZAPISZ lub ZAPISZ I ZAMKNIJ w prawym górnym rogu karty sprawy, zanim pobierzesz kolejne zgłoszenie do obsługi.
Wszystkie pola niezbędne do zapisu sprawy są oznaczone czerwoną gwiazdką.
Na przykład, gdy na widoku Zgłoszenia, przefiltrujesz zakładkę Nowe tak, aby uzyskać listę spraw w kampanii Ankieta satysfakcji i zapiszesz sobie to filtrowanie w postaci zakładki – codziennie łatwo skontrolujesz, o ile zmniejszyła się liczba jeszcze nieobsłużonych spraw. Dzięki temu ocenisz czy należy dodać do kampanii kolejną pulę kontaktów, czy może projekt zbliża się do końca.
Dzięki temu możesz w czasie rzeczywistym analizować obciążenie zespołu odpowiedzialnego za przeprowadzanie ankiet.
Dobre praktyki
Jeśli potrzebujesz prowadzić kontrolę i ocenę jakości rozmów prowadzonych przez zespół w tej kampanii – na lewym pasku menu wybierz Aktywności i skorzystaj z zakładki Połączenia.
Użyj filtrowania, aby wyświetlić rejestr połączeń z kampanii Ankieta satysfakcji i dodatkowo na przykład z określonego dnia.
Wybrane rozmowy możesz odsłuchać i przypisać im ocenę – liczbową z listy lub wpisać własne uwagi w polu tekstowym.