Podobnie jak proces BDC, proces Wynajem pojazdów powstał z myślą o wsparciu dedykowanym dla branży AutoMotive. Jest opcją skoncentrowaną jedynie na obsłudze wynajmu.
Pomocne
Pamiętaj, że jeśli masz pytania, potrzebujesz rozwiązania problemu lub usprawnienia przygotowanego przez nas procesu, zawsze możesz liczyć na nasz zespół specjalistów i skontaktować się z nami.
Korzyści biznesowe
- Korzystając z możliwości Systell Contact Center – obsłużysz zgłoszenia pochodzące z różnych kanałów komunikacji z klientem.
- Dzięki dostępowi do nagrań możesz prowadzić regularną ocenę rozmów i zwiększać jakość obsługi, a konsultanci mają możliwość uzupełnienia danych zgłoszenia już po rozłączeniu się, dzięki czemu odczuwalny na klienta czas przyjmowania zgłoszenia skróci się.
- Monitorowanie pracy agentów w czasie rzeczywistym, w połączeniu z dostępnymi opcjami raportowania – dostosujesz organizację swojego zespołu do realnych potrzeb klientów.
Kampania jest zdefiniowaną formą kontaktu z grupą klientów, korzystającą z przygotowanych wcześniej elementów, takich jak formularz obsługi sprawy.
Dla konsultanta zespołu zajmującego się obsługa wynajmu, karty spraw w tej kampanii wystarczą do pracy, jednak pomocne będą też:
Do zarządzania procesem będą wykorzystywane:
Ważne
Aby konsultant, który ma za zadanie obsługiwać klientów, mógł zakładać zgłoszenia z odebranych rozmów – musi być dodany do listy użytkowników przypisanych do kampanii.
W tym celu:
- Wybierz z lewego paska menu Kampanie (dostępne dla managerów).
- Przy pozycji Wynajem pojazdów, kliknij Edycja.
- Przejdź do zakładki Agenci i sukcesy.
- Wybierz z listy agenta lub zespół agentów, dodaj do listy i zapisz, klikając OK.
Ważne
Poza dodaniem do kampanii, konsultant będzie potrzebował do pracy możliwości obsługi kanałów kontaktu z klientem:
- Do konta użytkownika w roli agenta, przypisz numer wewnętrzny telefonii.
- Do konta użytkownika w roli agenta, przypisz skrzynkę poczty przychodzącej (skrzynka kolejki przychodzącej) i wychodzącej (skrzynka użytkownika).
Dobre praktyki
Sprawy w kampanii tego typu agenci mogą zakładać ręcznie, korzystając z odpowiedniego przycisku na karcie połączenia. Istnieje też możliwość zautomatyzowania tego procesu – wtedy każde odebrane przez konsultanta połączenie przychodzące z nowego numeru telefonu będzie otwierało nową kartę sprawy, gotową do uzupełnienia i zapisu.
Jeśli potrzebujesz takiego rozwiązania, skontaktuj się z nami.
Pamiętaj jednak, że przy takich ustawieniach konieczna będzie weryfikacja automatycznie tworzących się spraw, np. czy nie powstały w oparciu o połączenia z infolinią kampanii reklamowej innej firmy.
Przed rozpoczęciem pracy na sprawach konsultant powinien ustawić swój status w systemie, a później aktualizować go zgodnie z przebiegiem dnia pracy.
Na górnym pasku menu znajduje się lista rozwijana, z której należy wybrać jeden ze statusów. Szczególną uwagę zwróć na podział kolorystyczny. Statusy zielone oznaczają pracę, a czerwone przerwę.
Dobre praktyki
Określanie statusu, jest bardzo istotny dla bieżącego monitorowania pracy zespołu ale także dla raportowania okresowego.
W przypadku korzystania w kampanii z połączeń przychodzących, właściwe oznaczenie dostępności jest szczególnie ważne, ponieważ wpływa na jakość obsługi, na przykład czas oczekiwania klienta na linii.
Ważne
Pamiętaj aby na stronie internetowej Twojej firmy, w miejscu gdzie znajduje się numer kontaktowy, umieścić także przedział godzin w jakich infolinia będzie czynna.
Pomocne
Zgłoszenia powstające na podstawie przychodzącej wiadomości email, w procesie Wynajem pojazdów, prawdopodobnie bardzo często będą pochodziły od klientów, których nie masz jeszcze w bazie aplikacji.
Dane kontaktowe w karcie sprawy konsultant będzie musiał uzupełnić na podstawie treści maila lub uzyskać je podczas rozmowy telefonicznej.
Dobre praktyki
Jeśli przygotujesz katalog pojazdów na stronie internetowej swojej firmy, komunikacja mailowa będzie dobrym rozwiązaniem. Potrzeba jednak będzie uwzględnić także prezentację dostępności poszczególnych jednostek w określonym terminie.
W razie dodatkowych pytań do zamówienia, konsultant będzie mógł uzyskać brakujące informacje dzwoniąc do klienta, w tym celu jednak – pamiętaj zaznaczyć w opisie składania zgłoszeń prośbę żeby zamawiający wpisywał w wiadomości także swój numer kontaktowy.
Dobre praktyki
Pamiętaj, że potrzebna będzie weryfikacja automatycznie tworzących się spraw, np. czy nie powstały w oparciu o wiadomość email o charakterze reklamowym – przed rozpoczęciem pracy zespołu ustal kto będzie za to odpowiedzialny:
- Manager, na przykład podczas przydzielania zgłoszeniom opiekunów.
- Konsultanci, odsiewając błędne zgłoszenia podczas pobierania ich z kolejki.
Zgłoszenia określone jako nieprawidłowe można:
- Zamknąć przez zmianę statusu na ZAMKNIĘTE (sprawa zakończona ale nie oznaczona jako sukces).
- Przenieść do Spam (korzystając z kolumny SPAM dostępnej na widokach Zgłoszenia, Zgłoszenia do rozdzielenia i Moje zgłoszenia).
Możliwe jest, że klient będzie chciał zrezygnować z rezerwacji lub zmienić jej parametry, takie tak godzina lub miejsce zdania pojazdu – wtedy zajdzie potrzeba ponownego odszukania konkretnego zgłoszenia. Wszystkie sprawy w kampanii Wynajem pojazdów są widoczne w widoku Zgłoszenia, Moje zgłoszenia (jeśli sprawy mają przypisane właściciela) i Sprawy – po wykorzystaniu filtra Kampania. Dodatkowo można je oczywiście filtrować także po szeregu innych parametrów, co umożliwia sprawne wyszukanie żądanego zgłoszenia.
Dla części sytuacji potrzebny będzie ponowny kontakt z zamawiającym, wtedy wykorzystuje się ustawienie terminu przy pomocy statusu Przypomnienie, takie sprawy będą dodatkowo dostępne na liście widoku Przypomnienia. Dla ułatwienia przeglądania można go przefiltrować, wybierając kampanię Wynajem pojazdów i dodatkowo na przykład posortować po terminie kontaktu.
Pomocne
Każdy Widok, taki jak na przykład Zgłoszenia możesz dostosować do swoich potrzeb:
- Ustawić sortowanie i filtrowanie danych. Zapisać filtrowanie w postaci zakładki wariantu widoku.
- Edytować listę widocznych przycisków filtrów.
- Edytować szerokość i kolejność kolumn oraz które z nich mają być widoczne.
- Zmienić wysokość wierszy.
Dobre praktyki
Aby ułatwić pracę konsultanta:
- Gdy przypiszesz grupie spraw właściciela (konkretnego konsultanta, który będzie ich opiekunem), trafią one do indywidualnego widoku Moje zgłoszenia danego użytkownika. Na potrzeby monitorowania prac zespołu, sprawy te będą dla managera nadal widoczne także na liście Zgłoszenia i Sprawy.
- Sprawom możesz nadawać też podwyższony priorytet (domyślnie wszystkie nowe sprawy mają ustawiony niski priorytet). Będzie to informacja dla konsultantów, które ze spraw powinni obsłużyć jako pierwsze.
Właściciela możesz ustawić w sprawie na trzy sposoby:
Gdy konsultant ustawi swój status na taki, który oznacza także zalogowanie do przychodzącej kolejki połączeń, będzie gotów do obsługi. Połączenie od klienta otworzy kartę telefonu w prawym górnym rogu okna aplikacji. Odebrane połączenie stanie się podstawą do założenia nowego zgłoszenia w Systell Contact Center.
Karta połączenia, pod obszarem danych dzwoniącego i obszarem funkcji dodatkowych, zawiera zielony przycisk ODBIERZ.
Ważne
Jest też możliwość, że dane klienta znajdują się w bazie danych, np. wprowadzone na potrzeby kampanii handlowej, jednak jeszcze nie nawiązano kontaktu z tą osobą. Wtedy na karcie telefonu będzie widoczne imię i nazwisko dzwoniącego, jednak opcja Ostatnia sprawa nie będzie dostępna (ponieważ do tego numeru telefonu nie przypisano jeszcze żadnej sprawy).
Dobre praktyki
Aby ułatwić pracę konsultanta:
- Pamiętaj, że sprawę trzeba zapisać przed zamknięciem karty. W przeciwnym razie wprowadzone dane przepadną. Dobrym rozwiązaniem jest, aby konsultanci mieli w scenariuszu działania uwzględnione kliknięcie ZAPISZ na karcie sprawy zaraz po jej utworzeniu i uzupełnieniu podstawowych informacji wymaganych do zapisu.
- Dodatkowym ułatwieniem będzie, jeśli agent zakładając sprawę skorzysta z funkcji Dodaj właściciela i przypisze się jako opiekun do nowego zgłoszenia. Dzięki temu znajdzie je później w indywidualnym widoku Moje zgłoszenia.
Dobre praktyki
Konsultanci często odpowiadają za obsługę różnych kanałów kontaktu. W przerwach między połączeniami mogą samodzielnie pobierać kolejne zgłoszenia utworzone automatycznie z wiadomości email. Jednak jeśli użytkownik z przypisanym telefonem ustawi swój status na taki, który oznacza także zalogowanie do kolejki połączeń – deklaruje swoją gotowość do obsługi przychodzących rozmów telefonicznych.
Dobre praktyki
Pamiętaj o uzupełnianiu i uaktualnianiu danych kontaktu. Na przykład – to, że w kampanii Wynajem pojazdów korzystasz tylko z telefonicznego kanału komunikacji, nie znaczy, że w przyszłości nie będziesz chciał przydzielić danego klienta do kampanii mailowej. Dobrze jest uwzględnić w scenariuszu rozmowy dla konsultantów także kompletowanie dodatkowych informacji.
Dobre praktyki
W scenariuszu rozmowy:
- Po nawiązaniu połączenia, konsultant powinien przywitać się, przedstawić i zapytać klienta w czym może pomóc.
- Przeprowadzając rozmowę, konsultant powinien zadawać pytania pomocnicze i uzyskać podstawowe informacje potrzebne do realizacji zamówienia oraz uzupełnienia formularza, wraz z notatką – między innymi: typ pojazdu wraz z dodatkowymi cechami (np. fotelik dla dziecka), czas i miejsce dostarczenia pojazdu, czas i miejsce zwrotu pojazdu.
- Po uzupełnieniu pól wymaganych, konsultant powinien niezwłocznie zapisać sprawę.
- Po przyjęciu zgłoszenia, konsultant powinien podziękować rozmówcy za kontakt.
Pomocne
Korzystając z funkcji telefonii w Systell Contact Centrer do obsługi infolinii przychodzącej możesz także:
- Kliknąć na karcie telefonu Przekierowanie i przełączyć rozmowę z klientem do innego agenta lub na numer zewnętrzny, na przykład pracownika innego działu.
- Użyć przycisku Zawieś – klient usłyszy nagranie z muzyką, a Ty będziesz mieć czas by skonsultować się z innym pracownikiem.
- Połączyć dwa powyższe korzystając z opcji transfer z konsultacją, czyli najpierw połączyć się z specjalistą, a następnie przekierować do niego rozmowę z klientem.
Dobre praktyki
Aby upłynnić pracę z klientem i nie narażać rozmówcy na okresy oczekiwania w trakcie trwania rozmowy – konsultant może nie wykonywać wszystkich notatek w trakcie połączenia. Najważniejsze, by upewnił się, że dobrze zrozumiał podane informacje, szczególnie dane osobowe lub numery zamówień. Jeśli agent nie zdąży zanotować ich podczas rozmowy, będzie mógł po jej zakończeniu odsłuchać nagranie w zakładce karty sprawy Aktywności i uzupełnić kartę sprawy.
Dokładność opisu zgłoszenia jest istotna dla jakości obsługi. Warto uczulić konsultantów w tym względzie, jednocześnie zapewniając im czas po połączeniu na uzupełnianie informacji.
Dobre praktyki
Ustawianie dla sprawy właściwego statusu jest bardzo ważne.
Dzięki niemu konsultant ma możliwość lepszej organizacji pracy.
Bieżące aktualizowanie statusu sprawy umożliwia też monitorowanie pracy zespołu i przebiegu realizacji projektu oraz usprawnia zarządzanie.
Ważne
Pamiętaj kliknąć ZAPISZ lub ZAPISZ I ZAMKNIJ w prawym górnym rogu karty sprawy, zanim pobierzesz kolejne zgłoszenie do obsługi.
Wszystkie pola niezbędne do zapisu sprawy są oznaczone czerwoną gwiazdką.
Na przykład, gdy na widoku Zgłoszenia, przefiltrujesz zakładkę Dzisiejsze tak, aby uzyskać listę spraw w kampanii Wynajem pojazdów i zapiszesz sobie to filtrowanie w postaci zakładki – codziennie łatwo skontrolujesz ile nowych zgłoszeń wpłynęło do systemu i na jakich etapach realizacji się znajdują. Dzięki temu możesz na przykład wnioskować, że liczba osób w zespole jest zbyt mała do dobrej jakości obsługi rosnącej liczby spraw.
Dzięki temu możesz w czasie rzeczywistym analizować obciążenie zespołu odpowiedzialnego za przyjmowanie rezerwacji.
Dobre praktyki
Jeśli potrzebujesz prowadzić kontrolę i ocenę jakości rozmów prowadzonych przez zespół w tej kampanii – na lewym pasku menu wybierz Aktywności i skorzystaj z zakładki Połączenia.
Użyj filtrowania, aby wyświetlić rejestr połączeń z kampanii Wynajem pojazdów i dodatkowo na przykład z określonego dnia.
Wybrane rozmowy możesz odsłuchać i przypisać im ocenę – liczbową z listy lub wpisać własne uwagi w polu tekstowym.
Dzięki temu możesz ocenić wydajność procesu.